یکی از مخاطبان صدای بوکان در پیامی به بیان مشکلات روستای «حصاربلاغی» از توابع بوکان پرداخته است.

در متن پیام این مخاطب آمده است: خواستم از طریق کانالتون چند جمله ای از روستایی به نام «حصاربلاغی » به عرض مسئولان ، علی الخصوص فرماندار محبوب و پرتلاش ، رئیس اداره راهداری و رئیس آب وفاضلاب روستایی برسانم.

روستای حصاربلاغی در فاصله ای کمتر از ۴ کیلومتری دهیاری داشبند قرار دارد با زمین های حاصلخیزی که دارد هر ساله غلات و حبوباتی زیادی از جمله گندم و  جو – نخود و عدس تولید می کند و با توجه به مراتع زیاد، محل مناسبی برای دامپروری است.

اما متاسفانه در طول سال های گذشته تا بحال چندین بار  به دلیل کمبود امکانات و خدمات رفاهی خالی از سکنه شد و هر بار خدمتی صورت گرفت، مردم خودجوش به روستا بر می گشتند. و به کار و پیشه ی خود مشغول می شدند.

خدا را شکر اینک روستا از برق و گاز برخوردار است و به کمک خیرین ، مدرسه و با همت اهالی روستا مسجد تازه ساخت دارد.

مردم بدون هیچ کمک و دریافت وامی بافت فرسوده روستا را عوض کرده اند اما دو عامل و مشکل اساسی آن ها را دلسرد کرده و در فکر این هستند تادر فصل خزان بار دیگر روستا را ترک کنند.

۱- عدم لوله کشی آب به منازل در حالی که آب کافی در چشمه روستا در جریان است.

۲- نامناسب بودن راه ارتباطی روستا  که هر ساله مردم خود آن را مسطح می نمایند ولی به دلیل عدم آسفالت هر بار خراب می شود. این در حالی است که مردم دو سال پیش در پی قول اداره راه برای آسفالت آن پول جمع کردند و با هزینه خود مسیر ۴ کیلومتری را آماده آسفالت کردند ولی خلف وعد کردند.

انتظار داریم از فرماندار عزیز و محبوب شهرمان با اقدام مناسب، بجا و فوری از کوچ ساکنان آن روستا جلوگیری نمایند./ با تشکر اهالی روستا

انتهای پیام/م