به دنبال آنکه فاتح استادعبداله پور، روزنامه نگار و سردبیر صدای بوکان انتقاداتی نسبت به فعالیّت تصفیه خانه فاضلاب این شهرستان مطرح کرد، مدیریت آبفای بوکان جوابیه ای را تدوین و ارسال کرده که این پایگاه خبری نیز در راستای رعایت اخلاق حرفه ای و پایبندی به قانون مطبوعات آنرا منتشر می نماید.

این جوابیه به شرح زیر است:

مدیر محترم پایگاه خبری صدای بوکان؛ با سلام، احتراماً در خصوص درج مطلبی تحت عنوان ((درکی واقعی از مشکلات تصفیه خانه بوکان وجود ندارد/مدیران آب و فاضلاب و خانواده هایشان چند روزی از تابستان را در علی آباد و کشتارگاه زندگی کنند)) جوابیه به شرح زیر ارسال تا به نحو مقتضی و مطابق با قانون مطبوعات در پایگاه خبری و صفحات مجازی آن پایگاه خبری درج و منتشر گردد.

تصفیه خانه فاضلاب بوکان در سال ۱۳۸۴ با جمعیت تحت پوشش حدود ۱۹۰ هزار نفر به روش لاگون‌های هوادهی به بهره برداری رسید. در موعد مذکور حوالی تصفیه خانه عاری از واحدهای مسکونی بوده و مجوز زیست محیطی از سازمان حفاظت از محیط زیست نیز اخذ گردیده بود. به عبارتی تصفیه خانه فاضلاب بوکان در حدود ۱۹ سال در مدار بهره برداری قرار دارد و با رعایت استانداردهای زیست محیطی پساب تصفیه شده را به محیط پذیرنده (رودخانه سیمینه رود) تخلیه می نماید.

لذا محرز می گردد توسعه غیرمجاز و کنترل نشده واحدهای مسکونی منطقه علی آباد پس از افتتاح تصفیه خانه صورت پذیرفته است. از طرفی شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی برای حل معضلات اجتماعی ساکنین مجاور تصفیه خانه و افزایش ظرفیت آن به منظور تحت پوشش قراردادن کل جمعیت شهر بوکان در سال ۱۳۹۸ مطالعات بازنگری و ارتقای تصفیه خانه فاضلاب بوکان را در دستور کار قرارداد و مدارک لازم برای اخذ مجوز ماده ۲۳ (مجوز لازم جهت تأمین و مبادله موافقت نامه عمرانی) به شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ارسال گردید که مراتب تا حصول نتیجه مطلوب پیگیری می گردد.

انتهای پیام /م

  • نویسنده : فاتح استاد عبدالله پور