حمزه مرادی مشاور حقوقی و کارشناس ارشد حقوق جزا و جرم شناسی یادداشت زیر را نوشته و در اختیار پایگاه خبری صدای بوکان قرار داده است.

زبان قاصر از بیان و قلم ناتوان از نوشتن در وصف مشقتِ کسانی که عزیرانشان را در جاده ی به نام مسیر بوکان سقز از دست داده اند می باشد. چگونه باور کنیم مردم سقز و بوکان در در عرض چند روز چندین جوان رعنا، سرمایه انسانی و عزیزانشان را در این جاده از دست داده اند.

شما مسئولین که دیگر از هوایپمای سقز و قطار میاندوآب و مهاباد، خود را به تهران می رسانید چه دانید از غم نبود عزیزانی که سالها در کُنج خانه خنده شان هیاهو می آفرید اما اکنون در مدفن غم حضور دارند. شما مسئولین که خود را شرمنده نمی بینید چگونه باز وعده می دهید و خلف وعده می کنید. در این موسوم غم این دو شهر، چشمانتان را ببندید تا کمتر مردم غمگین را ببنید بلکه شاید در تاریکی نگاهتان ، با اندکی تفکر درست، به افکار خود جلای صداقت وعده بدهید. تا کی با وعده ایجاد بزرگراه مردم را فریب داده اید.

فضای دلسردی مردم این دو شهر در غم از دست دادن عزیزانشان فراگرفته که هیچ، بلکه مردمان غیربومی هم عزیزانشان را در تردد این مسیر از دست داده اند.

هدف از نگارش این متن، انتقاد از عدم رعایت شهروندان در فرهنگ رانندگی درست نیست بلکه هدف بیان یادآوری ایستادن مردم پای وعده های شما مسئولین سیاه کاریست که به وعده های خود عمل نمی کنند، مردم را دل زده و دل سرد از ایستادنشان می کنند.

شما مسئولین مادون ناکارآمد، می دانید اگر این جاده هم تکمیل شود دیگر دستاویزی برای وعده دادن و نان درآوردن از آن ندارید. مسولین بلند پایه این کشور به هر طریقی در تلاش برای رضایت مردم هستند، اما این شما مسئولین مادون هستید که سر در گل فرو می کنید تا خدمتگزار نباشید. مگر تکمیل جاده های مرگ و تبدیل به دو بانده کردن چه میزان هزینه بر است چقد سختی و روند اداری دارد که اینگونه ناتوان در تکمیلش هستید

خطاب به شما مسئولین، نماینده گان و فرمانداران دو شهر سقز و بوکان، تردد در این جاده اکنون ترسی به همراه دارد که گویا باز سهمیه قتل دیگری دریافت خواهد کرد. لطفا غم مردم بوکان و سقز را لمس کنید حتی جسارت یک عرض تسلیت نیز به خود نداده اید مردم را دلسرد نکنید این مردم همیشه بودند و خواهند بود. خدمت به مردم رمز هر موفقیتی است بسا که هر جایی خدمت به مردم شده است مردم نیز دلگرم تر و وفادارتر بوده اند. انتهای زمستان سرد امسال، موسم گرم حضور و صحنهِ است لطفا به وعده های قابل تحقق رونق بدهید. امید است این بار انتخابی عمل گراتر داشته باشیم تا خدمتشان برای مردم رفاه به همراه بیاورد.

انتهای پیام/م

  • نویسنده : حمزه مرادی