اهالی کوچه سرو ۱۰ طی درخواستی از فرمانده نیروی انتظامی بوکان خواهان جمع آوری معتادین متجاهر که زندگی ساکنین این کوچه را با مشکل مواجه کرده اند شدند.

یکی از مخاطبان صدای بوکان در پیامی نوشت: «قابل توجه فرماندهی محترم نیروی انتظامی اینجانب اهالی منطقه مجسمه مادر کوچه سرو ۱۰محل جمع اوری معتادین متجاهرشده به نحوه ای که هرروز ازیک ماشین پارک شده درکوچه دزدی میکنن درطول این هفته ۲ بار از ۲ماشین متفاوت دزدی کرده فلذااین جانبان ازفرماندهی محترم انتظامی خواهشمندیم طی هماهنگ باصاحب ملک موردنظرجهت دیوارکشی آن دراین ضمینه اقدام عملی لازم رامبذول بفرمایند.»

فرمانده انتظامی بوکان: از ابتدای سال ۱۲۸ نفر معتاد متجاهر جمع آوری شده است

سرهنگ سلمان حیدری در واکنش به گلایه یک شهروند در صدای بوکان مبنی بر حضور معتادین متجاهر در سطح شهر ضمن اشاره به اینکه موضوع تحت رسیدگی و اقدام می باشد گفت: پلیس شهرستان از اول سال تاکنون ۱۲۸نفر معتاد متجاهر شناسایی و دستگیر و به منظور درمان در قالب کمپ های ماده ۱۶ استان و ماده ۱۵ بوکان ساماندهی نموده است.

حیدری افزود: معتادین متجاهر کسانی هستند که جا و مکانی برای ماندن و زندگی و درامدی ندارند و معمولا از درمان فراری هستند و کمپ ماده ۱۶ به دلیل ویژگی های خاص آن(رایگان بودن و اجباری بودن مدت اقامت) برای معتادین متجاهر مناسب می باشد متاسفانه شهرستان بوکان کمپ ماده ۱۶ ندارد و معتادین دستگیر شده برای درمان پس از اخد مجوز به مرکز استان اعزام می شوند.

رئیس پلیس بوکان تصریح کرد : از سال ۹۸ ، انتظامی شهرستان در جلسات شورای فرعی مبارزه با موادمخدر ، ضرورت احداث یک مرکز نگهداری معتادین (ماده ۱۶) را مطرح نموده است. چون درصورت احداث چنین کمپی در شهرستان به سهولت و بدون محدودیت می توان معتادین متجاهر شهر را جهت درمان به آنجا معرفی نمود.

به گزارش صدای بوکان تاسیس کمپ ماده ۱۶ برای بوکان یک ضرورت است و یکی از  خواسته های دیرین به حق مردم شهرستان بوده است.

انتهای پیام/

  • نویسنده : اقبال مرادی