صدای بوکان- این یادداشت به قلم حاج انور حبیب زاده، منتخب مردم بوکان و حومه در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نوشته شده است. مردم فهیم و آگاه بوکان و حومه، سیزده ۹۹ خود را در خانه هایشان بدر کردند و حماسه ای ستودنی آفریدند که این میزان از همدلی و احساس مسئولیت قابل ستایش […]

صدای بوکان- این یادداشت به قلم حاج انور حبیب زاده، منتخب مردم بوکان و حومه در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نوشته شده است.

مردم فهیم و آگاه بوکان و حومه، سیزده ۹۹ خود را در خانه هایشان بدر کردند و حماسه ای ستودنی آفریدند که این میزان از همدلی و احساس مسئولیت قابل ستایش است.

خوشبختانه چند روزی است که آمارها از آرام گرفتن کرونا در شهر زیبایمان نسبت به روزهای اولیه حکایت دارد و این ثمره رعایت قرنطینه خانگی و فاصله گذاری اجتماعی از سوی تک تک شما شهروندان عزیز است. البته این شرایط  بازار بوکان و بازاریان عزیز را در تنگنا قرار داده است.

یک ماه است اصناف بوکان بدون داشتن حامی، بازارها را تعطیل کرده اند تا زنجیره شیوع کرونا را قطع کنند. اما خوب می دانیم اجاره بهای مغازه ها ، چک های برگشتی و اقساط معوق سه معضل اصلی این روزهای بازاریان است.

رفع دغدغه اجاره بهای مغازه ها به همت و تعامل مالک و مغازه دار بر می گردد که امیدوارم مالکان با نگاهی به وضعیت این روزهای سخت کرونایی از اجاره بهای این مدت گذشت کنند.

اما وظیفه سنگین و اصلی بر شانه های دولت است و بازار و بازاریان  به حمایت واقعی از سوی دولت نیاز دارند.

بازاریان این روزها با مشکل پاس کردن چک هایشان نیز روبرو هستند و شبکه بانکی باید همت کند و کسانی را که چک هایشان در دوران کرونا برگشت خورده است  وارد لیست مشتریان بد حساب نکند  تا در روزهای بعد از کرونا برای فعالیت بانکی آنها مشکلی پیش نیاید .

دولت و بانک مرکزی باید دایره شمول امهال وام ها را گسترده تر کند تا بازاریان بیشتری مشمول این طرح شود در حاضر فقط گیرندگان تسهیلات قرض‌الحسنه و وام‌های کسب و کار مشمول تعویق سه ماهه پرداخت هستند.

ناگفته نماند که پزشکان ، پرستاران و کادر درمانی بوکان این روزها از جان مایه گذاشتند. اهدای یک شهید والا مقام عرصه ی سلامت؛  شهید رشید شیخ آقایی همه ی ما را غمگین و متاثر کرد. بنده فقدان این شهید خدمت را به خانواده ایشان و جامعه دلسوز و کاردان بهورزان و کادر درمانی بوکان تسلیت می گویم و از درگاه خداوند متعال برای آن شهید ، رحمت و غفران الهی و برای بازماندگان، صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت می نماییم.

علی رغم تعطیلی مدارس، معلمان عزیز آموزش را رها نکرده و به شیوه ی مجازی و در شبکه های اجتماعی آموزش و پرورش فرزاندنمان را ادامه دادەاند.

در پایان تاکید می شود مردم از هر قشر و صنفی در این دوران سخت کرونایی برای قطع زنجیره شیوع کرونا از هیچ کوشش و همتی فروگذار نبودە و توصیه های کادر درمانی را اجرا نمودەاند.

دولت نیز اگرچه با مصوبه ها و تصمیمات خود برای کاهش روند ابتلا به کرونا و تامین مایحتاج مبارزه با این ویروس شوم قدم های خوبی برداشته است اما انتظار این است که در روزهای آتی به مانند یک حامی بزرگ بازار و مردم تهیدست ،قدم پیش بگذارد و با برنامه ریزی صحیح و اقدامات حمایتی گسترده در جهت حل مشکلات بازار و بازاریان که به واسطه کرونا بوجود آمده است قدم های حمایتی بیشتری بردارد.

انتهای پیام/