اولین نشست کارگروه توسعه و اشتغال زندانیان بوکانی با حضور مدیرکل زندان های استان آذربایجان‌غربی برگزار شد.

به گزارش صدای بوکان ؛ روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت‌ماه اولین نشست کارگروه توسعه و اشتغال زندانیان بوکانی به میزبانی اداره زندان شهرستان و با حضور فرماندار ، مدیرکل زندان های استان ، امام جمعه ، دادستان بوکان و سیمینه و مسئولین ادارات و اعضای هسته بخشایش شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

محمد رحمانی رئیس اداره زندان بوکان هدف از برگزاری این نشست را کاهش آسیب های اجتماعی و اشتغال پایدار برای زندانیان بوکانی بیان کرد و افزود:  اگر فردی نتواند در جامعه امرار معاش کند و درآمدی برای خود و خانواده‌اش داشته باشد هیچ تاثیری پذیری و اصلاح پذیری در این اشخاص صورت نخواهد گرفت. زیرا این افراد هیچ پایگاه اجتماعی ندارند و در آینده ضمن ارتکاب دوباره جرم به زندان باز خواهند گشت.

رییس اداره زندان بوکان اظهار کرد: اشخاصی که وارد زندان میشوند قبل از هر چیزی توسط کارشناسان غربالگری و استعدادیابی و مشغول به فعالیت می‌شوند تا زمانی که از زندان خارج میشوند حرفه‌ای داشته باشند.

رحمانی تصریح کرد: زندان بوکان در سال ۱۴۰۲ به عنوان اشتغال پایلوت در سطح کشور معرفی شد و این افتخار را ناشی از همگرایی و اراده و انگیزه مسئولین ادارات و کارآفرینان و خیرین شهر بوکان عنوان کرد.

محمد رحمانی ضمن تمجید از “علی زاهد” دادستان بوکان او را ولی نعمت شهر نامید و در ادامه گفت با همت دادستان محترم توانستیم در سال گذشته ۲۳ دوره کلاس آموزشی با همکاری اداره میراث فرهنگی ، جهاد کشاورزی و سازمان فنی حرفه ای برگزار و بالغ بر ۳۱۵ نفر کارآموز داشته باشیم تا بعد از صدور گواهی مهارت مشغول به فعالیت شوند.

رئیس اداره زندان بوکان در ادامه ضمن بازگو کردن مشکلات و کمبودها و همچنین پروژه اشتغال در زندان بوکان از فرماندار خواستار پیگیری آنها شد.

در پایان این جلسه توسط حاضرین از زحمات شبانه‌روزی محمد رحمانی رئیس اداره زندان بوکان و دیگر اعضای انجمن حمایت از زندانیان تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/م