جشن گلریزان ویژه آزادی زندانیان جرایم غیر عمد زندان بوکان برگزار و در این محفل نیکوکاری مبلغ ٣میلیارد و ٣٠٠میلیون تومان از سوی خیّران اهدا شد.

به گزارش خبرنگار صدای بوکان، همزمان یکشنبه شب ۱۹ فروردین ماه ۱۴۰۲، مراسم جشن گلریزان بمنظور جمع آوری کمک های نقدی برای حمایت و آزادی از زندانیان جرائم غیرعمد، با حضور فرماندار بوکان، ائمه جمعه،اعضای شورای تأمین، معاون مدیر کل امور زندان های آذربایجان غربی و روسای ادارات، انجمن حمایت از زندانیان شهرستان و جمعی از خیرین، در محل تالار عروسک بوکان برگزار شد.

محمد رحمانی رئیس زندان بوکان در این مراسم با اشاره به اینکه خیرین بوکانی سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد پرداخت کردند افزود: هدف از برگزاری این جشن ها کمک به زندانیان جرایم غیر عمد است که به ناچار در زندان این شهرستان در حال تحمیل حبس هستند.

رحمانی اظهار داشت : تمامی کمکهای جمع آوری شده در این جشن فقط صرف آزادی زندانیان جرایم غیر عمد، مهریه، بدهکاران مالی غیر از کلاهبرداری و پرداخت دیه ناشی از حوادثی چون تصادف می شود که در زندان بوکان حضور دارند.

او بیان کرد : چند روز قبل نیز در جشن گلریزان بخش سیمینه، مبلغ یک میلیارد و نیم از سوی خیّرین نیک سرشت اهدا شد.

رئیس زندان بوکان تصریح کرد: در جشن گلریزان سال گذشته مبلغ یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان جمع آوری گردید که بر همین اساس توانستیم مبلغ ۳ میلیارد تومان نیز از محل ستاد دیه اخذ کنیم که این مبلغ منجر به اخذ رضایت در ۲۱۹ مورد پرونده جرایم غیر عمد شد.

گفتنی است که در جشن گلریزان چند روز گذشته ارومیه نیز مبلغ ۲۸ میلیارد تومان از سوی خیرین برای آزادی زندانیان مالی و جرایم غیر عمد کمک شد که نسبت به سال گذشته رشد بیش از ۱۱۰ درصدی داشته و همچنان نیز این کمک‌ها ادامه دارد.

انتهای پیام/س

  • نویسنده : ثریا سیدی یکشوه