روزنامه نگار بوکانی ضمن انتقاد از کمبود فضاهای آموزشی در این شهرستان گفت: بی توجهی به «نرخ بالای رشد جمعیت» و «حاشیەنشینی» در توزیع اعتبارات عمرانی به آموزش و پرورش بوکان جبران ناپذیر خواهد بود.

«فاتح استادعبداله پور» ، روزنامه نگار و سردبیر پایگاه خبری صدای بوکان ،در نشست خبری مدیر و معاونان مدیریت آموزش و پرورش بوکان با انتقاد از کمبود فضاهای آموزشی در این شهرستان گفت: توزیع اعتبارات عمرانی در حوزه آموزش و پرورش با شرایط اجتماعی و فرهنگی بوکان همخوانی ندارد و این شهرستان برای رسیدن به سرانه آموزشی استاندارد ، نیازمند توجه و اعتبارات ویژه می باشد.

او افزود: در تدوین برنامه های بلندمدت و برنامه ریزی های آموزش و پرورش ، موارد مهمی همچون «میانگین ٢/۵برابری نرخ رشد جمعیت» ، «وجود سکونتگاه های غیررسمی» ، «حاشیه نشینی» و «ساختار فیزیکی نامنظمِ شهر بوکان» در نظرگرفته نشده و این خلاء همچنان سببِ تداوم نارسایی ها در این حوزه خواهد شد.

استاد عبداله پور تصریح کرد: رشد جمعیت در بوکان دچار «انفجار» شده اما روند توزیع اعتبارات «کُند و ملایم» بوده ؛ آثار منفی این تضاد، در آینده غیرقابل جبران خواهد بود. لذا انتظار می رود برنامه ریزی، مطالبه گری و توزیع امکانات در این حوزه متناسب با شرایط موجود و البته واقع بینانه باشد.

این روزنامه نگار در پایان اظهار داشت: از مدیریت آموزش و پرورش انتظار می رود با همکاری شهرداری بوکان نسبت به تعیین تکلیف ، حراست و توسعه زمین های با کاربری آموزشی در سطح شهر اقدام کند ؛چرا که بی توجهی به این موضوع توسعه فضاهای اموزشی در آینده را به بن بست می کشاند./

 

  • نویسنده : فاتح استاد عبدالله پور