جوان بوکانی بر اثر گازگرفتگی جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرنگار صدای بوکان ؛ روز گذشته یک مرد جوان ۲۳ ساله در بوکان بر اثر گاز گرفتگی جان خود را از دست داد. در حالی با این اتفاق اولین مورد فوت براثر گازگرفتگی در سال جاری در بوکان ثبت شده که اداره گاز این شهرستان برخلاف وظایف ذاتی خود، در فصل سرمایِ امسال هیچگونه اطلاع رسانی وفرهنگ سازی در شبکه های اجتماعی در مورد گازگرفتگی انجام نداده است.

برای پیشگیری از گازگرفتگی چه باید کرد؟

طبق بررسی ها، بخاری ها درصد بالایی از موارد گازگرفتگی را به خود اختصاص می دهند، یکی از مواردی که ضروری است بدانیم این است که هرگز به شعله آبی بخاری اطمینان نکنیم، این مورد لازم است اما کافی نیست، همراه با اولین فاکتور که همان شعله آبی است، دومین فاکتور این است که لوله بخاری حتما باید داغ باشد. پس هیچگاه تنها به رنگ شعله آبی اطمینان نکنیم.

مونوکسید کربن، این گاز بی بو، بی رنگ و بی مزه اگر در محیطی بسته منتشر شود خطر بسیار زیادی دارد، چرا که به سرعت منتشر می شود و چون هموگلوبین خون میل ترکیبی زیادی با این گاز دارد، مانع رسیدن اکسیژن به بافت های بدن شده و به سرعت موجب مسمومیت می شود.

بر اساس اعلام کارشناسان ماه های آذر، دی و بهمن از ماه هایی هستند که آمار گازگرفتگی بالایی دارند، پس اگر قصد راه اندازی وسایل گرمایشی دارید حتما از متخصصان این زمینه کمک بگیرید، هر بی توجهی و بی احتیاطی در زمینه نصب یا راه اندازی وسایل گرمایشی می تواند جبران ناپذیر می باشد.

 

انتهای پیام/م

  • نویسنده : اقبال مرادی