فرماندار بوکان گفت :٧١ طرح و پروژه عمرانی در زمینه‌ های عمران شهری، صنعتی، خدماتی، کشاورزی و عمران روستایی با اعتباری بالغ بر شش هزار و ۸۲۴ میلیاردریال به مناسبت هفته دولت در این شهرستان به بهره‌برداری و کلنگ‌زنی خواهند رسید.

به گزارش خبرنگار صدای بوکان ،خشایار صنعتی روز پنجشنبه ۲ شهریور ماه ۱۴۰۲ در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان گفت: مجموعا ٧١ طرح و پروژه عمرانی در زمینه‌های عمران شهری، صنعتی، خدماتی، کشاورزی و عمران روستایی با اعتباری بالغ بر ۶٨٢۴ میلیارد ریال که در بخش افتتاحات طرح و پروژه‌های عمرانی ۵۴ پروژه با اعتبار ١١٣۴ میلیارد ریال، بخش صنعتی و خدماتی  با ١٠ طرح و اعتبار ٣٩٧٠ میلیارد ریال و ۶ پروژه کلنگ‌زنی با ۵٠٠ میلیارد ریال در هفته دولت در شهرستان بوکان کلنگ‌زنی و یا به بهره‌برداری خواهند رسید.

صنعتی افزود: در بخش عمران شهری ٢١ پروژه با اعتبار ١٧٢٠ میلیارد ریال خدمات گسترده ای در سطح شهر بوکان و سیمینه انجام گرفته است که از مهمترین آنها می‌توان به آسفالت ۴ کیلومتر محور اتوبان بوکان –میاندوآب در محدوده روستای داشبند که در شهریور ماه زیر بار ترافیکی خواهد رفت اشاره کرد.

او با اشاره به پروژه های نوسازی مدارس افزود: پروژه های نوسازی مدارس در سال تحصیلی ١۴٠٣-١۴٠٢ مدرسه ١٢ کلاسه صوفی عباسی بوکان با پیشرفت فیزیکی ٨۵ درصد که در صورت پیگیری آموزش و پرورش شهرستان حداکثر در نیمه اول مهرماه افتتاح خواهند شد.

فرماندار بوکان ادامه داد : در بخش عمران روستایی، می‌توان به ٣۴ پروژه با اعتبار ۶٣۴ میلیارد ریال شامل بهره‌برداری از طرحهای هادی آسفالت روستایی روستاهای گل مرزنگ، علی کند، ملالر، داشبند، تکان تپه، حمامیان و افتتاح یک واحد مسکن روستایی به نیابت از ۴۵ واحد مسکونی بنیاد مسکن ،افتتاح ۴ واحد مسکن مددجوئی بهزیستی، برق رسانی و بازسازی شبکه های روستایی اشاره کرد.

خشایار صنعتی اظهار داشت: در حوزه جهاد کشاورزی نیز اجرای بازسازی و نوسازی قنوات شهرستان بوکان انجام خواهد شد که در این اثنا گازرسانی به محور جمبوغه و درویشان بوکان آماده بهره برداری و گازرسانی به ۶ روستا آماده افتتاح است.

او بیان داشت: ٩ ایستگاه T.B.Sشامل ایستگاههای تقلیل فشار در حال بهره برداری می باشند و ٣ ایستگاه دیگر در حال اجرا می باشند که تا دهه فجر به بهره برداری میرسد، همچنین در سایر روستاهای دارای دهیاری پروژه های کوچک عمران روستایی انجام گرفته است.

فرماندار بوکان با اشاره به پروژه های بخش صنعتی و خدماتی –کشاورزی تصریح کرد: :١٠ طرح با اعتبار ٣٩٧٠ میلیارد ریال و اشتغال کل ٣۵٠ نفر در طول هفته دولت و شهریور ماه سال جاری به بهره برداری خواهند رسید.

انتهای پیام/م