با حضور کارشناسان سازمان انتقال خون آذربایجان‌غربی در دفتر مدیریت شبکه بهداشت و درمان بوکان بهره برداری از پایگاه انتقال خون این شهرستان در ایستگاه آخر خود قرار گرفت. 

به گزارش صدای بوکان، روز گذشته نهم اردیبهشت ماه سالجاری چهار نفر از کارشناسان سازمان انتقال خون با حضور در شهرستان بوکان ضمن بررسی وضعیت مکانی در نظر گرفته شده برای سازمان انتقال خون در شهرستان آخرین بررسی ها را انجام دادند.

در این جلسه مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان گفت: این شهرستان به دلیل واقع شدن در مسیر ترانزیتی شمال به جنوب کشور و برخورداری از جمعیت زیاد، از وضعیت ویژه‌ای در حوزه‌های مختلف درمانی برخوردار است و رفع نیازهای بوکان در گرو ایجاد یک پایگاه انتقال خون دائمی است.

دکتر علی حسین زاده ادامه داد: تردد روزانه هزاران خودروی سبک و سنگین از محور ترانزیتی بوکان، احتمال بروز حوادث را افزایش داده و بسیاری از بیماران و مجروحان ناشی از حوادث پیش‌بینی نشده به تزریق خون نیاز دارند و این در حالی است که این شهرستان از پایگاه و محل دپوی خون بی‌بهره است که با افتتاح پایگاه انتقال خون دایم این مشکل مرتفع خواهد شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر مکانی در محوطه بیمارستان شهید دکتر قلی پور بوکان برای سازمان انتقال خون فراهم شده که تا فراهم شدن مکان دائم این سازمان در بیمارستان اقدام به خونگیری همشهریان می‌کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان از اختصاص زمینی برای احداث ساختمان برای سازمان انتقال خون خبر داد و افزود: تمامی پتانسیل های موجود شهرستان برای ایجاد پایگاه دایمی انتقال خون در بوکان فراهم شده است.

انتهای پیام/م