رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: سامانه‌ بارشی که با خود بارش برف و باران به همراه دارد از امروز/شنبه/ جنوب آذربایجان‌غربی را فرا می‌گیرد.

به گزارش صدای بوکان به نقل از ایرنا، اردلان محمدپور روز اظهار کرد: این سامانه از اواخر وقت امروز به تدریج وارد منطقه شده و تا روز دوشنبه به فعالیت خود به صورت افزایش ابر، بارش برف و وزش باد ادامه می‌دهد.

وی با اشاره به کاهش شدید دمای هوا در آذربایجان‌غربی افزود: در شبانه روز گذشته برای نخستین بار طی سال آبی جاری حداقل دمای هوا در تکاب به منفی ۲۰ درجه سانتی‌گراد رسید تا با این دما یکی از چند شهر سرد کشور طی این مدت باشد.

رییس اداره هواشناسی مهاباد اضافه کرد: در این مدت حداقل دمای هوا در پیرانشهر و اشنویه به منفی ۱۲ درجه سانتی‌گراد، میاندوآب و شاهین دژ منفی ۱۰ درجه سانتی‌گراد، مهاباد و نقده هم به منفی ۹ درجه سانتی‌گراد رسید.

محمدپور یادآور شد: در شبانه روز گذشته تکاب با دمای منفی ۲۰ درجه سانتی‌گراد سردترین شهر آذربایجان غربی و پلدشت با حداکثر دمای ۶ درجه سانتی‌گراد گرمترین شهر این استان بود ضمن اینکه در همین مدت دمای هوا در مهاباد بین منفی ۹ و صفر درجه سانتی‌گراد ثبت شد.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

انتهای پیام/م