۲۴ درصد از سهمیه ۲۹۱ هزار و ۵۰۰ هکتاری پیشتازطرح جهش تولید در دیم زار ها‌ی آذربایجان غربی در بوکان اجرا می‌شود.

به گزارش صدای بوکان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز آذربایجان غربی، کشاورزان، بوکانی بنا بر توصیه های کارشناسان و دانش آموختگان رشته کشاورزی در اجرای طرح های نوین کشاورزی در استان پیشتاز هستند.

این بار طرح جهش تولید در دیم زارها با استقبال کشاورزان بوکانی مواجه شده است که ضمن کاهش هزینه ها افزایش عملکرد محصولات را به دنبال دارد .

وزارت جهاد کشاورزی نیز به این طرح نگاه ویژه ای دارد و با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام توانسته اقدامات مثبتی را انجام دهد.

طرح جهش تولید در دیم زارها با اولویت کشت مستقیم ، دومین سال متوالی در آذربایجان غربی اجرا می شود.

ناظر عالی طرح جهش تولید در دیم زارهاگفت : طرح جهش تولید در دیم زارها در استان امسال ۲۸۰ هزار هکتار بود که بعدا بنا بر استقبال به ۲۹۱ هزار و ۵۰۰ هکتار افزایش یافت ۷۰ هزار هکتار یعنی ۲۴ درصد ان در بوکان اجرا می شود

آقای غفاری افزود این یک طرح گندم نیست یک پکیج کامل است غلات حبوبات گیاهان دارویی و روغنی در اون هست و در تک تک این مباحث بوکان پیشتاز است.

این طرح به همت مروجین جهاد کشاورزی و استقبال کشاورزان بوکانی در حال اجراست.

به توصیه های مهندسین کشاورزی از دستگاه کشت مستقیم استفاده می شود و عملیات کشت بدون هیچ عملیات خاک ورزی انجام می شود.

در این طرح استفاده از دستگاه‌های کشت مستقیم ارقام جدید بذر های معرفی شده رعایت تناوب زراعی و زمان کشت مناسب و استفاده از کودهای پایه بر اساس توصیه کارشناسان کشاورزی تاکید می شود.

رییس جهاد کشاورزی بوکان گفت : این طرح با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام در بوکان شروع شده کشت محصولات گندم دیم جو دیم نخود دیم و محصولات روغنی کشت می شود.

مینی خواه افزود: در قالب این طرح ۲۶ هزار هکتار گندم جو و نخود بیمه شده و همچنین ۶۱ پرونده با مبلغ ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به بانک ارسال شده است.

وی افزود: ۴۵ طرح با مبلغ ۳ میلیارد و ۱۰۰ میلییون تومان پرداخت شده است و کشاورزان استفاده می کنند.

انتهای پیام/