یکی از داوطلبان بوکانی کنکور سراسری که موفق به کسب رتبه ای ایده آل شده است با تفهیم شبه سازمان سنجش در نتیجه آزمون از ورود به دانشگاه محروم مانده است.

به گزارش صدای بوکان، روزنامه شرق در میزگردی پای سخنان داوطلبان تک‌رقمی و دورقمی کنکور سراسری نشسته است که با اعلام شبهات در نتیجه‌ آزمون محروم از تحصیل شدند.

به گزارش این روزنامه، بیش از هزار داوطلب تجربی که اغلب هم رتبه‌های بالایی را کسب کرده‌اند، به دلیل اعلام شبهه در پاسخ‌نامه و مطابقت‌نداشتن نمرات کتبی پیش‌دانشگاهی و درصدهای آزمون، از ورود به دانشگاه محروم شده‌اند؛ شبهه‌ای که طبق صحبت‌های خودشان بدون مستندات به آنها تفهیم شده است و با وجودی که بیشتر آنها سوابق تحصیلی و ترازهای بالایی در آزمون‌های کنکور به دست آورده‌اند، سازمان سنجش هیچ‌کدام را ملاک رفع این شبهه در نظر نگرفته است. برخی از آنها محصل چند دوره تیزهوشان یا مدارس فرزانگان بوده‌اند، حتی یکی از آنها چند ثبت اختراع در کشور دارد.

یکی از این داوطلبان از شهرستان بوکان است که روزنامه شرق وی را دختری با نام «ن.ع» معرفی می کند و می نویسد: پشت خط می‌آید و با صدایی جدی اما لرزان می‌گوید: «من هم مثل دیگر حاضران مشکل مشابه دارم و مجبور به آزمون مجدد شدم. باید این نکته را عرض کنم که در زمان ورود به سالن آزمون شرایط نامناسب بود و اصول قانونی رعایت نمی‌شد‌؛ مثلا در زمان تفتیش بدنی خانم‌ها، آقایان در سالن تردد داشتند. به ما گفته بودند برای آزمون ساعت هشت صبح در حوزه حضور داشته باشید، اما ما را تا ساعت نه‌و‌نیم در حیاط آزمون نگه داشتند. ما با فشار روحی و استرس منتظر بودیم. در زمان آزمون هم تا مقنعه به سر می‌گذاشتیم، از سرمان درمی‌آوردند. سؤال‌ها هم در سطح کسی که در مقطع دیپلم قرار دارد نبود و بعد از آزمون برای کسانی که در آزمون شرکت نکرده بودند نیز درصد زدند. مثلا برخی سؤال‌های ریاضی را جواب نداده بودند و زیست را جواب داده بودند، ولی درصد ریاضی‌شان بیشتر از زیست بود که این نشان می‌دهد اصلا استاندارد درستی وجود نداشته است. معدل و سوابق تحصیلی من همه بالا بوده و حتی برای ارتقای معدل دیپلم هزینه کردم و درس خواندم، اما هیچ‌کدام برای سازمان سنجش اهمیت نداشت. من روزی ۱۶ ساعت برای رتبه‌ای که به دست آوردم درس خواندم، اما الان نمی‌گذارند به دانشگاه بروم. آبروی همه داوطلب‌ها را بردند، هیچ‌کس باور نمی‌کند و مسخره می‌کنند، این چه معنی دارد؟ اتهام من چیست؟ اینکه رتبه عالی کسب کردم در کنکور؟ من فقط می‌خواستم پزشکی بخوانم و به مملکتم خدمت کنم. معدل من همیشه خوب بوده و فقط سال آخر روی کنکور کار می‌کردم و اهمیتی به نمره کتبی نمی‌دادم، مانند دیگر داوطلب‌ها. امیدوارم مشکل همه ما هر‌چه زودتر حل شود».

انتهای پیام/