رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: طبق آخرین اعلام وزارت بهداشت، هشت شهرستان استان وضعیت آبی کرونایی دارند و پلدشت تنها شهرستان با وضع نارنجی است.

به گزارش صدای بوکان به نقل از ایرنا، دکتر محمدامین ولی‌زاد افزود: در حال حاضر شهرستان‌های ارومیه، بوکان، سلماس، مهاباد، پیرانشهر، سردشت، شاهین دژ و نقده در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

وی اضافه کرد: همچنین شهرستان‌های خوی، اشنویه، شوط، تکاب، ماکو، چالدران، میاندوآب و چایپاره در وضعیت زرد کرونایی هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با بیان اینکه از ۲ هفته گذشته، شهرستانی با وضعیت قرمز کرونایی در استان نداشتیم، ادامه داد: با وجود نبود شهرستانی با وضع نارنجی در هفته گذشته، این هفته پلدشت به رنگ نارنجی کرونایی درآمده که نشان می دهد باید پروتکل های بهداشتی بیش از پیش رعایت شود.

ولی زاد اظهار کرد: وضعیت شهرستان پیرانشهر، سردشت، شاهین دژ و نقده در هفته جاری نسبت به هفته گذشته بهتر، شوط، ماکو و پلدشت نسبت به هفته گذشته بدتر شده و وضع دیگر شهرها تغییری نکرده است.

به گزارش ایرنا، طی سه هفته اخیر وضعیت کشور و آذربایجان غربی در حوزه کرونا بهبود قابل توجهی یافته و در حال حاضر، کشور بدون شهرستان قرمز بوده و فقط ۲۰ شهرستان با وضعیت نارنجی کرونایی دارد.

انتهای پیام/م