به دنبال طرح سوال ۵ نفر از اعضای شورا شهر بوکان از رشید میرحسامی شهردار بوکان و رایزنی اعضای شورای شهر با گزینه هایی برای انتخاب شهردار جدید عملا نشانه ها از رفتن میرحسامی حکایت دارد.

به گزارش صدای بوکان به نقل از بوکان موکریان؛ در حالی که به نظر میرسد کار میرحسامی به عنوان شهرداربوکان به پایان رسیده است در این شرایط لازم است اعضای محترم شورای شهر بوکان در انتخاب یک شهردار معیارهای زیر را مورد توجه قرار دهند:

۱_ شهرداری جدید بوکان باید تجربه مدیریتی مثبت و قابل دفاع در یک شهرداری داشته باشد تا از مسئولیت سنگین مدیریت شهری بوکان براید.

۲_ تخصص داشته باشد و تحصیلات دانشگاهی وی مرتبط با حوزه مدیریت شهری باشد چرا در این صورت می تواند اولویت‌ها و‌معضلات شهر را بشناسد و برای رفع مشکلات ترافیک، فضای سبز، ایجاد فضاهای فرهنگی، ورزشی برنامه داشته باشد و سلیقه ای عمل نکند. تجربه چند ماه اخیر بوکان نشان داد شهرداری با لیسانس ادبیات تنها عملکردی سلیقه ای آنهم در قالب لکه گیری چند خیابان را خواهد داشت.

۳_ شهردار جدید بوکان باید قانونمند، مقید به انضباط مالی و پاکدست باشد تا گرفتار باند فساد درون شهرداری، مافیای ساخت و ساز و… نشود.

۴_ شهردار جدید باید در تصمیم گیری ها عقلانیت، دور اندیشی، مصلحت شهر و مردم، را سرلوحه قرار دهد. در انتخاب افراد زیرمجموعه مانند معاونین، و رؤسای سازمان ها مطابق با معیارهای چون شایستگی، تخصص و‌پاکدستی عمل کند نه به انتخاب از میان اعضای خانواده ، نورچشمی و افراد نالایق اقدام کند.

۵_ شهردار جدید بوکان باید به هنر تعامل با رسانه و منتقدان آگاه باشد و بداند سواستفاده از رسانه های ناآگاه و غیرحرفه ای ، اجیر کردن اراذل و اوباش به هدف تهدید رسانه های منتقد و یا تلاش برای تطمیع کردن منتقدان نمی تواند او را در ماندگاری یاری کند و آنچه که او را ماندگار خواهد کرد عملکرد است و عملکرد است و عملکرد.