در حوادثی مشابه تعداد ۵ نفر در شهرهای سردشت، پیرانشهر، میاندوآب و سقز جان خود را ازدست دادند.

به گزارش خبرنگار صدای بوکان ،هر سال با گرم شدن هوا در فصل تابستان مردم برای شنا کردن به رودخانه‌ها و یا سدها می‌روند که به دلیل عمق زیاد آب در برخی از نقاط و عدم آشنایی کامل با فنون شنا برخی اوقات شاهد وقوع حوادث تلخ هستیم به طوری که روز جمعه ۳۱ تیرماه ۱۴۰۱ تعداد ۵ نفر در مناطق کردنشین جان خود را از دست دادند.

غرق شدن جوان ۳۲ ساله در آبشار شلماش سردشت 

در حادثه ای که صبح امروز اتفاق افتاد، گردشگر جوان ۳۲ ساله مهابادی بنام شیرزاد چوپانی که در آبشار شلماش در حال شنا کردن بود بدلیل عدم آشنایی به فنون شنا غرق شد.

تیم غواصان آتش نشانی شهرداری سردشت با همکاری نیروهای مردمی جسد وی را از آبشار بیرون آورده و به بیمارستان سردشت انتقال دادند.

غرق شدن ۲ نفر در رودخانه زرینه رود میاندوآب 

در حادثه ای دیگر سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میاندوآب اعلام کرد که یک مرد و یک دختربچه در رودخانه زرینه‌رود این شهرستان براثر غرق شدگی جان خود را از دست دادند.

سامان محمدی‌ روز جمعه‌با بیان این خبر افزود: نخستین حادثه ظهر امروز در محدوده روستای «گوگجلو» روی داد که با دریافت خبر آن از طریق سامانه ۱۲۵، آتش‌نشانان این سازمان بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

وی اضافه کرد: در این حادثه، یک مرد دچار حادثه شده بود که توسط نیروهای مردمی از آب بیرون کشیده شده بود ولی متاسفانه جان خود را از دست داده بود.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری میاندوآب ادامه داد: در حادثه دیگری نیز که ظهر امروز روی داد، یک دختربچه در محدوده روستای “قلعه حسن” در رودخانه زرینه‌رود غرق و جان خود را از دست داد.

محمدی‌ اظهار کرد: شهروندان تا حد امکان از شنا در این رودخانه خودداری کرده و خطر شنا در رودخانه‌ها، سدها و کانال‌های آب را جدی بگیرند.

غرق شدگی جان کودک ۲ ساله پیرانشهری را گرفت

همچنین روابط عمومی اورژانس ۱۱۵ پیرانشهر اعلام کرد که حدود ساعت ۱۹:۳۰ روز (جمعه) ۳۱ مردادماه ۱۴۰۱، در پى اعلام غرق شدن یک کودک داخل رودخانه روستای دربکه پیرانشهر به سامانه ١١۵ بلافاصله نیرو هاى اورژانس جهت امدادرسانى به محل اعزام شدند.

با رسیدن تکنسین هاى اورژانس به صحنه حادثه عملیات احیا قلبی و ریوی بر روى این کودک انجام شد و سریعا به بیمارستان منتقل شد اما متاسفانه دختربچه ۲ ساله به نام ک.ق با وجود تمام تلاش‌های صورت گرفته توسط نیروهای اورژانس و پرستاران بیمارستان، جان خود را از دست داد.

غرق شدن جوان سقزی در سد چراغ ویس سقز

در حادثه مشابهی دیگر روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی سقز اعلام کرد: پس از اعلام خفگی جوان سقزی در سد چراغ ویس سقز ، تیم دو نفره آتش نشانی سقز با اعزام به محل حادثه توانستند جسد فرد غرق شده را از آب خارج کنند.

به گفته این روابط عمومی ، در این عملیات آقایان محمد خادمی و حامد محمودی بعنوان غواص در محل حاضر و توانستند جسد جوان سقزی را از آب خارج نمایند.

به گزارش صدای بوکان ، متاسفانه باوجود هشدارهای پیشگیرانه در زمینه شنا درمکانهای ممنوع ، اخبار و آمار نگران کننده ایی در خصوص غرق شدگی شهروندان در رودخانه ها و دریاچه سدها منتشر می شود.

سواحل غیر ایمن دریاها و آبهای آزاد، دریاچه های پشت سدها،رودخانه ها و کانال های آب کشاورزی، مکان مناسبی برای شنا نیست.

متاسفانه سالیانه افراد زیادی حتی کسانی که با اصول شنا آشنایی داشته و شناگر ماهری بوده اند به دلیل شنا کردن در مکانهای ممنوع جان خود را از دست می‌دهند. و درسال جاری نیز شاهد چنین حوادث تلخی بودیم.

انتهای پیام/م