سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بوکان گفت: تزریق دُز یادآور واکسن کرونا برای مهار موج جدید ضروری است.

به گزارش خبرنگار صدای بوکان ،دکتر علی حسین زاده فت: با افزایش موارد ابتلا به کرونا در روزهای اخیر، شکل‌گیری موج هفتم کرونا دور از انتظار نیست و اگر همشهریان گرامی هر چه سریع تر برای تزریق دُز یادآور واکسن اقدام نکنند احتمال اینکه با موج شدیدی طی ماه های آینده روبرو شویم، وجود دارد.

دکتر حسین زاده افزود: بر اساس آخرین دستورالعمل کشوری و با توجه به اینکه با گذشت زمان از ایمنی بخشی واکسن‌های کرونا کاسته می‌شود، تزریق دز یادآور واکسن کرونا برای تمام افراد بالای ۱۸ سال که حداقل ۶ ماه از تاریخ تزریق نوبت واکسن آنها گذشته است ضرورت دارد و زمان فعلی بهترین فرصت تزریق دُز یادآور واکسن برای کاهش شدت موج جدید کرونا است چرا که یکی از مهمترین دلایل بهبود نسبی شرایط فعلی، استقبال خوب همشهریان گرامی از واکسیناسیون کرونا بود.

او درخصوص افراد بالای ۵ سال نیز گفت: تمام افراد پنج سال به بالا که هنوز نوبت اول یا دوم را تزریق نکرده اند نسبت به دریافت یا تکمیل واکسیناسیون اقدام نمایند.

دکتر حسین زاده تصریح کرد: واکسن اگر چه از ابتلا به کرونا جلوگیری نمی‌کند اما از شدت بیماری می‌کاهد از همین رو در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی یکی از مهمترین راهکارها برای کاهش شدت موج هفتم کرونا به شمار می‌آید و با توجه به تجربه موج‌های قبلی باید نسبت به رعایت دستورالعمل بهداشتی و تزریق دُز یادآور واکسن به جد اقدام کنیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بوکان تصریح کرد: یکی از دلایل اصلی کاهش بستری‌های مبتلایان به سویه اُمیکرون تزریق واکسن کرونا است و هنوز هم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در کنار ادامه واکسیناسیون از مؤثرترین راه‌ها برای مقابله با سویه جدید ویروس کروناست تا بتوان شدت موج بعدی کرونا را مهار کرد.

انتهای پیام/م