نخستین نشست خبری رشید میرحسامی، شهردار بوکان با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار صدای بوکان، «رشید میرحسامی» در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان بوکان که روز گذشته برگزار شد ضمن تقدیر از فعالیّت های خبرنگاران در راستای آگاه سازی و ایجاد ارتباط بین همشهریان و شهرداری بعنوان یک پل ارتباطی افزود: خبرنگاران حلقه ی این ارتباط بوده و قطعاً افزایش همکاری، حس شهروندی و مشارکت هر چه بیشتر همشهریان ارجمند در امور شهری باعث افزایش راندمان کاری و بهره وری بیشتر خواهد شد.

بودجه امسال شهرداری بوکان ۱۸۲۰ میلیارد ریال است

رشید میرحسامی در ادامه این نشست به تشریح بودجه سال ۱۴۰۱ بوکان پرداخت و گفت: بودجه مصوّب این شهرداری برای سال جاری ۱۸۲۰ میلیارد ریال است که از این مقدار ۱۰۱۵ میلیارد ریال آن برای فعالیت‌های جاری، ۸۰۵ میلیارد ریال برای فعالیت‌های عمرانی اختصاص می‌یابد.

وی یادآور شد: سال گذشته ۱۴۳۰ میلیارد ریال بودجه برای شهرداری مصوّب شده بود که ۸۵ درصد آن محقق شد؛ ۶۸۰ میلیارد ریال جاری و ۶۳۰ میلیارد ریال عمرانی و نیز ۱۰ میلیارد تومان مطالبات هزینه شده است.

میرحسامی میزان بدهی شهرداری بوکان در زمان تحویل را ۱۰۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار کرد: شهرداری ۷۰۰ میلیارد ریال از مطالبات معوقه پیمانکاران عمرانی را پرداخت کرده و در همین راستا یک قطعه زمین واقع در سه راهی پهلوانی از املاک این شهرادری به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال به فروش رفته است.

میرحسامی علت کاهش درآمد شهرداری بوکان در سال گذشته را کاهش صدور پروانه ساختمانی عنوان کرد و افزود : در سال ۱۳۹۹ تعداد یک هزار و ۸۹ پروانه ساختمانی صادر شده که این تعداد در سال گذشته ۷۵۰ فقره بوده که ۳۱ درصد کاهش داشته است.

بودجه ۱۸۲ میلیارد تومانی شهرداری بوکان در سال ۱۴۰۱ صرف چه می شود؟ 

او در ادامه به مهم ترین پروژه های در دست مطالعه و اجرای این شهرداری برای سال جدید پرداخت و گفت: پروژه مطالعات احداث دو دهنه پل بر روی سیمینه رود، ادامه ی عملیات ساخت و احداث پارک ورودی شهرک فرهنگیان، اجرای طرح تفصیلی شهر، احداث پارک،نهالستان و گلخانه در زمین داره هرمه، پروژه تکمیلی پارک‌ ساحلی جنب cng، احداث استخر و آبرسانی و لوله گذاری در نالشکینه، جدول گذاری ورودی های سطح شهر، احداث ساختمان ترمینال، احداث ساختمان شهرداری، انجام کارهای تعمیراتی ساختمان و مناسب سازی مسیر معلولین ، ساماندهی آب‌های سطحی معابر، شروع عملیات گسترده آسفالت و روکش بسیاری از معابر سطح شهر، آزادسازی معابر و پروژه تکمیل پارک موکریان، پروژه های شاخص شهرداری در سالجاری است.

احداث مجتمع تجاری، خدماتی ایزیرتو توسط شهرداری بوکان

رشید میر حسامی شهردار بوکان در ادامه گفتگو با خبرنگاران با بیان این خبر افزود: مجتمع تجاری خدماتی ایزیرتو با دو طبقه پارکینگ در زمین آتش نشانی سابق واقع در خیابان شهید بهشتی این شهر ساخته خواهد شد.

شهردار بوکان همچنین در ادامه توضیح داد: ساخت این مجتمع در مراحل نهایی تایید در کمیسیون های مربوطه بوده و پس از اعلام عمومی بصورت فراخوان از طریق جذب سرمایه گذار و مشارکت بخش خصوصی با شهرداری بوکان احداث خواهد شد.

میر حسامی همچنین ضمن اشاره به تلاش برای ایجاد درآمد های پایدار برای شهرداری افزود: بررسی طرح ساخت مجتمع های بزرگ مسکونی در زمین های شهرداری مطابق با استاندارد های روز در دستور کار قرار دارد و امیدواریم با جذب سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی در راستای احداث مجتمع های بزرگ مسکونی و نیز ایجاد منابع درآمدی پایدار برای شهرداری گام های اساسی برداشته شود.

 

شروع فاز مطالعاتی احداث دو دهنه پل بر روی سیمینه رود در سالجاری

میرحسامی از شروع طرح مطالعاتی ساخت و احداث دو دهنه تقاطع غیر همسطح بر روی سیمینه رود در آب بند کوسه به طرف عشایر و از امیرآباد به طرف بلوار ۴۰ متری ساحلی (خیابان امید) جهت روان سازی و ساماندهی ترافیکی این معابر در سالجاری خبر داد.

وی در ادامه افزود: انجام فاز مطالعاتی، ارائه به مشاورین، تهیه نقشه و برآورد و در نهایت اعلان فراخوان جهت ساخت این دو دهنه پل از جمله ی مراحل ابتدایی شروع پروژه های مذکور است که در سالجاری انجام خواهند گرفت.

شهردار بوکان در ادامه ضمن اشاره به عدم توافق با مالکین در مسیر تعریض و احداث ادامه ی بلوار چهل متری ساحلی به طرف میدان فلسطین از سال نود و چهار تاکنون، افزود: خوشبختانه توافق های خوبی با تعدادی از مالکین انجام گرفته و تعدادی از مالکین نیز جهت تسریع در انجام توافق به کارشناس های رسمی ارجاع داده شده اند.

آسفالت و روکش بسیاری از معابر سطح شهر در سال جاری

میر حسامی شهردار بوکان در ادامه نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به فرسودگی بسیاری از معابر سطح شهر عنوان کرد: پس از تامین قیر و دیگر مصالح مورد نیاز جهت تولید آسفالت، شروع عملیات گسترده آسفالت و روکش بسیاری از معابر سطح شهر در روزهای آینده، در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین جدول گذاری و ساماندهی آب های سطحی معابر، ساخت و احداث چندین فقره پارک، نهالستان و توسعه ی فضای سبز شهری، انجام فراخوان برای شرکت سرمایه گذاران بخش خصوصی جهت ساخت و نصب پل معلّق و زیپ لاین و نیز تلاش برای ساخت کافه راه در تفرجگاه کیوه ره ش را از دیگر اقدامات و برنامه های در دست اجرا ی این شهرداری خواند.

 

  • نویسنده : اقبال مرادی