رئیس اداره بهزیستی بوکان ضمن بیان اینکه ۳۰۰۰ نفر در این شهرستان مستمری ماهیانه از بهزیستی دریافت می کنند، پرداخت ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض مسکن، حمایت مالی از استخدام معلولان و پرداخت شهریه برای دانشجویان تحت پوشش این سازمان را از مهمترین خدمات بهزیستی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار صدای بوکان؛ «شاپور محمدی» ، رئیس اداره بهزیستی بوکان روز پنج شنبه (۱۱ آذرماه ۱۴۰) در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه تاکنون ۵۴۰۰ نفر معلول و آسیب پذیر در این شهرستان شناسایی شده است، گفت: ۳۰۰۰ نفر به صورت ماهیانه از بهزیستی مستمری دریافت می کنند و پرونده ۲۰۸۶ نفر نیز در پشت نوبت برسی قرار دارد که پس از تائید، تحت پوشش این سازمان قرار خواهند گرفت.

او با تاکید بر اینکه نحوه خدمات رسانی در بهزیستی متحول شده است، افزود: اکنون ارائه خدمات به افراد تحت پوشش در ۹ مرکز تحت عنوان ” مراکز مثبت زندگی” که به صورت عادلانه در مناطق مختلف شهر تاسیس شده اند، انجام می گیرد و این اقدام باعث افزایش کیفیت و سرعت خدمات دهی به افراد تحت پوشش شده است.

«محمدی» در ادامه با اشاره اختصاص و جذب ۹۳ میلیارد ریال اعتبار در سالجاری برای مسکن معلولان در بوکان نیز تصریح کرد: در ۱۰ سال اخیر ۱۵۳ باب مسکن برای افراد معلول در شهرستان بوکان ساخته شده و به تازگی سطح اعتبارات این حوزه افزایش یافته است.

رئیس اداره بهزیستی بوکان اذعان داشت: در سالجاری ۲۸ مورد مسکن برای خانواده های دارای یک معلول، ۱۸ مورد برای خانواده های دارای ۲ معلول و یک مورد مسکن ایتام ساخته شده و یا در دست اجرا است. در ضمن ۶ قطعه زمین مسکونی نیز از سوی بنیاد مسکن به افراد تحت پوشش بهزیستی در بوکان واگذار شده است.

«شاپور محمدی» میزان تسهیلات بلاعوض مسکن به معلولان در سالجاری را ۵۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و اضافه کرد: براساس قانون، اخذ امتیازات آب ، برق ، گاز و تلفن برای معلولان مشروط به اینکه سند ثبتی ملک به اسم معلول باشد، رایگان است.

او در مورد اهمیت اشتغال معلولان نیز گفت: براساس قانون هر کارفرمایی که فرد دارای معلولیت را استخدام کند، تا سقف ۴۰ نفر به ازای هر نفر ۵۰۰ میلیون ریال وام کم بهره از سوی بهزیستی دریافت می کند. البته کارفرما بایستی قرارداد کاری به مدت ۷ سال با معلول ببندد و بیمه کامل ۳۰روز را نیز برای وی پرداخت کند.

«محمدی» ضمن اشاره به قانون اختصاص ۳ درصد از ظرفیت به معلولان در آزمون های استخدامی نیز افزود: تاکنون ۱۰ نفر از معلولان از طریق این قانون در ادارات دولتی بوکان استخدام شده اند.

رئیس اداره بهزیستی بوکان در پایان از حمایت کامل بهزیستی از ادامه تحصیل افراد تحت پوشش این سازمان خبرداد و اظهار داشت: شهریه این افراد تا مقطع کارشناسی ارشد از سوی بهزیستی پرداخت می شود و در مقطع دکتری نیز ۸۰ درصد آن از سوی بهزیستی و ۲۰ درصد باقی مانده نیز از سوی دانشگاه آزاد اسلامی بخشوده می شود.

 

  • نویسنده : اقبال مرادی