رئیس مرکز بهداشت بوکان آخرین جزئیات واکسیناسیون کرونا در این شهرستان را تشریح کرد و اعلام کرد که تاکنون بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن کرونا در بوکان تزریق شده است.

به گزارش صدای بوکان؛ رحیم سلطانی، رئیس مرکز بهداشت بوکان گفت: سه هزار و ۵۱۴ دوز واکسن کرونا تاکنون برای گروه‌های هدف در این شهرستان تزریق شده که بیش از ۷۰۰ مورد آن، دوز دوم بوده است.

او با بیان اینکه تاکنون واکسن کرونا به یک هزار و ۸۰۸ نفر از سالمندان بالای ۸۰ سال در این این شهرستان تزریق شده است، افزود: نخستین گام فاز عمومی واکسیناسیون سالمندان بالای ۸۰ سال از  هفتم اردیبهشت سال جاری آغاز شده است.

سلطانی با اشاره به اینکه سه هزار و ۷۵۲ نفر سالمندان در شهرستان بوکان واجد شرایط دریافت کرونا را دارند، تصریح کرد: از ابتدای واکسیناسیون سالمندان در شهرستان تاکنون ۴۸ درصد واکسینه شده اند.

او با بیان اینکه همه افراد واجد شرایط در حال حاضر باید واکسن خود را دریافت کنند، ادامه داد: شهروندان به منظور زمان بندی و نوبت دهی تزریق واکسن کووید-۱۹ بر اساس سند ملی واکسیناسیون برای گروه های سنی اعلام شده، از طریق وبسایت salamat.gov.ir برای افراد بالای ۸۰ نسبت به ثبت نام و درج کد ملی، تاریخ تولد و شماره تلفن همراه خود اقدام نمایند.

سلطانی با اشاره به اینکه در حال حاضر واکسن کرونا بر اساس کدملی و افراد واجد شرایط جامعه است، گفت: افرادی که دارای بیماری خاص هستند از طریق درمانگاه عمومی بیمارستان ثبت نام کرده و درخواست واکسیناسیون کنند.

او با بیان اینکه با مشارکت مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی و احترام به محدودیت های کرونایی، وضعیت رنگ شهرستان از قرمز به نارنجی تغییر پیدا کرده است افزود: اما تا رسیدین به شرایط ایده آل، فاصله زیادی است و باید دستورالعمل های بهداشتی از سوی شهروندان جدی گرفته شود./ایرنا

انتهای پیام/الف