جمال یوسفی، دکترای حقوق بین الملل ، مدرس دانشگاه و کارشناس رسمی دادگستری یادداشت زیر را نوشته و در اختیار صدای بوکان قرارداده است.

جناب آقای عثمانی نماینده سابق بوکان همانطور که استحضار دارید مردم و نظام جمهوری اسلامی خوب می‌دانند که انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاها نقش مهمی در مشارکت‌ دهی برای تعیین وضعیت محلی شهر و روستاها دارد و انتخابات نماد مردم سالاری و تجلّی تصمیم‌گیری‌های مردمی  در عرصه‌های مختلف اجتماع است. توصیه‌ی بنده به شما این است دست از سنگ‌اندازی و جریان‌سازی به نفع خود و دوستانتان بردارید و چوب لای چرخ انتخابات شوراهای شهر و روستاها نگذارید. اهداف و برنامه‌ریزی‌هایتان به واسطه‌ی حمایت مسئولان استانی خود که به ظاهر هم حزبی و هم طیفی، دیگر عملی نخواهد شد. مردم نمی‌گذارند جریان انتخابات شوراها را به نفع خود و یارانتان مهندسی و منحرف نمایید.

مردم هنوز خوب به یاد دارند یاران و دوستانتان طی دوازده سال نمایندگی حضرتعالی در مسندهای مختلف مهم اداری فضای انتخابات را تحت امر و به نفع شما مهندسی می‌کردند. شما خوب به یاد دارید در انتخابات دوره‌های  قبل شوراهای محلّی برای ایجاد نفوذ باندبازی به نفع خود و دوستان خود وارد عرصه‌ی تبلیغات شوراهای شهر شدید.

شما در جایی فرمودید فرماندار فعلی اختیارات خود را به نماینده محترم و منتخب مردم بوکان تعویض نموده ولی این را فراموش کرده‌اید که به مدت حدوداً یک سال بوکان بدون فرماندار بود و شما به دنبال گزینه‌ای برای پست فرماندار بودید که هیچ گونه استقلال رأی و تصمیم‌گیری مستقل از خود نداشته باشد و اهداف شما را به مسند اجرا بگذارد که دقیقاً هم، چنین شد. فرماندار قبلی هیچ‌گونه اراده‌ی تصمیم‌گیری مستقل از خود نداشتند و کلاً اهداف و برنامه‌ و سیاست‌های شما را دنبال می‌کرد.

امروز مردم بوکان شعور و درک قوّه‌ی تشخیص و تمیزی بالا نسبت به همه‌ی مسائل در عرصه‌های مختلف جامعه علی‌الخصوص انتخابات دارند و کارنامه‌ی عملکرد ۱۲ سال فعالیت نمایندگی حضرتعالی در مقایسه با کارنامه عملکرد یک سال فعالیت نمایندگی آقای حبیب‌زاده نماینده محترم و منتخب شهرستان بوکان را خوب درک می‌کنند و می‌دانند چه کسی دلسوز و خادم مردم بوده و برای مردم کار کرده است.

به نظر اینجانب بیخود خودتان را خسته نکنید و آرامش مردم را به هم نزنید. چون با اینگونه فرافکنی و جوّ سازی ناسالم باعث می‌شوید تعادل و توازن قوا به هم بریزد و به شعور عمومی مردم توهین شود.

دیگر مردم از این همه جناح بازی و باندبازی خسته شده‌اند و فریب این گونه مسائل را نمی‌خورند. اجازه بدهید مردم بدون نگرانی و دغدغه وارد عرصه‌ی انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای شهر و روستاها شوند و انتخاب درست خود را انجام دهند. چون این ترفندها دیگر دمده و فرسوده شده و جوابگوی خواسته‌های امروزی مردم نیست.

مردم این بار هم مثل انتخابات نمایندگی سال گذشته با بینش بالا و درک صحیح خود می‌دانند چه کسی را با چه شناختی برای مسند ریاست‌جمهوری و به‌خصوص شوراهای شهر و روستاها انتخاب کنند.

آقای عثمانی نماینده‌ی سابق بوکان! آیا واقعاً نگران و دغدغه عدم مشارک و مشارکت کم مردم در انتخابات هستید و یا در اصل دلهره‌ی دست نیافتن یاران و دوستانتان به مسند قدرت از طریق انتخابات شوراهای محلی شهر و روستاها هستید.

انتهای پیام/