رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: طبق نقشه‌های پیش‌یابی و پیش‌بینی در استان، وزش باد با سرعت ۶۰ کیلومتر از فردا، دوشنبه استان را فرا می گیرد.

به گزارش صدای بوکان؛ مهدی صابری افزود: جو استان روز گذشته آرام و بدون پدیده بوده ولی از روز دوشنبه با ورود سامانه بارشی به این منطقه بارش‌های پراکنده و وزش باد با سرعت بالا استان را فرا می گیرد.

وی با بیان اینکه جنوب استان بیشتر در معرض وزش باد شدید است، اظهار داشت: لازم است تا تدابیر لازم در این زمینه به کار گرفته شود.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی با اشاره به دمای هوای استان در ۲۴ ساعت گذشته بیان کرد: در این مدت شهرستان پلدشت با دمای مثبت ۱۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم‌ترین و تکاب با دمای منفی پنج درجه سانتی‌گراد سردترین شهر استان بود و دمای ارومیه نیز بین منفی چهار و ۱۱ درجه سانتی گراد بالای صفر گزارش شد.

صابری بیان کرد: از روز چهارشنبه هم سامانه قوی وارد استان می شود که تا روز جمعه بارندگی هایی به همراه دارد و از نظر وزش باد نیز قدرتمند خواهد بود.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است.

پیرانشهر و سردشت جزو شهرهای پر بارش این استان با سالانه ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ میلی‌متر بارندگی محسوب شده و بارش‌های استان از شهریورماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه دارد.

به علت کشاورزی بودن شغل اغلب مردم منطقه گزارش‌های هواشناسی جزو اخبار بااهمیت برای ساکنان این استان است چرا که تمامی فعالیت‌های کشاورزی را از کاشت داشت و برداشت براساس آن برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنند.

انتهای پیام/ا