سرپرست فرمانداری بوکان در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید این شهرستان بر لزوم احیای واحدهای تولیدی راکد تاکید کرد. به گزارش صدای بوکان؛ «لقمان خسروپور» سرپرست فرمانداری بوکان در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید این شهرستان با اشاره به اینکه سال جاری توسط مقام معظم رهبری به سال جهش تولید نامگذاری […]

سرپرست فرمانداری بوکان در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید این شهرستان بر لزوم احیای واحدهای تولیدی راکد تاکید کرد.

به گزارش صدای بوکان؛ «لقمان خسروپور» سرپرست فرمانداری بوکان در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید این شهرستان با اشاره به اینکه سال جاری توسط مقام معظم رهبری به سال جهش تولید نامگذاری شده است، گفت: یکی از مهمترین راه‌های رفع مشکلات اقتصادی موجود توجه و حمایت از بخش تولید داخلی است.

او افزود: وظیفه تمامی ادارات و دستگاه‌ها ضمن رعایت چارچوب‌های قانونی، حمایت از تولید و رفع موانع و مشکلات این بخش است.

خسروپور ادامه داد: در سال جاری بایستی اجرای برنامه‌هایی همچون شناسایی واحدهای تولیدی فعال، تعداد اشتغال آن‌ها و جلوگیری از کاهش ظرفیت و اشتغال آن‌ها، تلاش برای ارتقاء ظرفیت واحدهای تولیدی فعال با تولید کمتر از تولید اسمی، تلاش برای اتخاذ تدابیر لازم به منظور احیاء مجدد واحدهای تولیدی راکد و اتخاذ تدابیر لازم برای تکمیل طرح‌های سرمایه‌گذاری با پیشرفت فیزیکی و بهره‌برداری از آن‌ها در دستور کار کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان قرار گیرد.

خسروپور در پایان با اشاره بر لازم الاجرا بودن تمامی مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، بر بکارگیری کارشناسان خبره و پیگیری مداوم اجرای مصوبات، توسط تمامی اعضای کارگروه تاکید نمود.

در خاتمه جلسه مهمترین موارد مطرح شده در جلسه به شرح زیر مصوب گردید:

۱. مقرر گردید به منظور انجام برنامه ریزی های لازم تمامی اعضاء برنامه های خود برای رفع موانع و رونق تولید در سال جاری را به صورت کتبی به کارگروه ارسال نمایند.

۲. مقرر گردید اداره صنعت، معدت و تجارت با هماهنگی ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای و شرکت گاز همکاری لازم را در خصوص گازرسانی به کشتارگاه مرغ کابان معمول نمایند.

۳. با توجه به پر شدن فضای شهرک صنعتی بوکان و مشکل اختصاص زمین به متقاضیان جدید و همچنین نبود زمین منابع ملی در حاشیه شهرک صنعتی مقرر گردید الحاق قسمت‌هایی از زمین‌های اطراف به شهرک صنعتی با توافق با مالکین از طریق شرکت شهرک‌های صنعتی استان پیگیری شود.

۴. با توجه به پیشنهاد راه‌اندازی کارخانه تولید کنسانتره از سنگ آهن در جنب معدن آهن، مقرر گردید مشکل تامین برق و آب این کارخانه از طریق ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان پیگیری شود و یا سرمایه گذار طرح نسبت به تعیین مکان جدید اقدام نماید.

۵. با توجه به مشکلاتی که در خصوص استفاده از مصالح رودخانه‌ای توسط واحدهای تولید شن و ماسه وجود دارد و همچنین به دلیل لزوم عرضه کافی شن و ماسه در بازار برای ثبات قیمتها مقرر گردید سیاست شهرستان به سمت سوق دادن استفاده از مصالح کوهی به جای مصالح رودخانه‌ای باشد و منابع طبیعی در این خصوص همکاری نماید.

جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان بوکان امروز چهارشنبه ۷خرداد ماه با حضور «خسروپور» سرپرست فرمانداری، روسای و نمایندگان ادارات صمت، جهاد کشاورزی، گاز، راهداری و حمل و نقل جاده ای، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، منابع آب، برق، منابع طبیعی، شهرک صنعتی و نمایندگان تعدادی از واحدهای تولیدی برگزار شد.

انتهای پیام/ا