این یادداشت به قلم “میلاد مصطفوی” نوشته شده و در اختیار صدای بوکان قرارگرفته و صرفاً بیانگر دیدگاه نویسنده آن است. صدای بوکان-همان گونه که مستحضرید به یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ایران نزدیک خواهیم شد که به رسم عادت این فضا گیربان گیر حال هوای بوکان هم بوده و طبق معمول هر یک […]

این یادداشت به قلم “میلاد مصطفوی” نوشته شده و در اختیار صدای بوکان قرارگرفته و صرفاً بیانگر دیدگاه نویسنده آن است.

صدای بوکان-همان گونه که مستحضرید به یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ایران نزدیک خواهیم شد که به رسم عادت این فضا گیربان گیر حال هوای بوکان هم بوده و طبق معمول هر یک از نامزدهای انتخاباتی و و تیم فکریشان از روش ها و ترفند های خاصی که گاهی به بی اخلاقی نیز کشیده شده برای رسیدن به هدف استفاده می نمایند.

لازم دانستم که در این مورد حساس نکاتی را به عرض برسانم،اگر در طول ادوار گذشته دقت کرده و چشم هایمان را بر روی حقایق گشاده باشیم در خواهیم یافت، مردم کسانی که بیشترین منافع را برای آنان ایجاد کند انتخاب می کنند.

بیش از ۹۰ درصد همشهریان و رای دهندگان در جدال برای توزیع مناسب قدرت ،به طور کلی در پی رسیدن به سه نوع منافع هستند: منافع اقتصادی (حفظ و ارتقاء قدرت خرید،اشتغال،استفاده از فرصتهای موجود در سازمانها و موسسات دولتی، استخدامی ها و …) ؛‌ منافع فرهنگی( دسترسی آزاد به جریان اطلاعات ،آزادی در تولید و مصرف محصولات فرهنگی)  منافع سیاسی (جستجو منافع خود با استفاده از احزاب و گروه ها ، تجلی خواست خود به شیوه ای دموکراتیک در ساختار قدرت) .در چنین فضایی وقتی چیدمان تاکتیکی رفتار انتخاباتی برخی از نمایندگان و منتخبین  پیشین را بررسی میکنیم به سادگی متوجه می شویم که از رویکردهای زیر بسیار استفاده میکنند :۱- استفاده از قومیت و ساختار قبیله گرای.۲- دامن زدن به هیجانات توده ای و جنگ گفتمانی.۳- استفاده روشن و صریح از”  الگوی انتخاب عاقلانه” در جذب رای مردم و تمرکز خالص بر منافع اقتصادی حین و بعد از رای گیری. ۴- پیش دستی کردن در انفجار الگوی انتظارات غیر عقلایی مردم ، عدم امکان سنجی مناسب از وعدهای رد و بدل شده. ۵- بکارگیری و استفاده از استراتژی جدال و تاکتیک تعامل.

همگان می دانیم که این موارد ،کاملا پوپولیستی و روشی برای عوام فریبی و رسیدن به قدرت است.مجددا تاکید می نمایم وقتی که چشمانمان را بر حقایق بگشاییم در خواهیم یافت که اکثریت کاندیدها تمامی موارد فوق را پیشه قرار داده و در صورت انتخاب چنین افرادی جو را نابسامان تر از وضعیت موجود خواهد نمود .در پایان به همشهریان فرهیخته ام که دغدغه یشان تنها پیشرفت و توسعه شهرمان است توصیه می نماینم،به این نکات توجه کرده و با قضاوت و پندار خویش تصمیمی نوین اتخاذ نمایند تا گذشته تکرار نگردیده و آیندیمان در شان نام شهرمان باشد.

انتهای پیام/ا