جمعی از هنرمندان بوکانی در نشست با معاونان اداره کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان غربی، از عملکردسازی اداره ارشاد بوکان به شدت انتقاد کردند. به گزارش خبرنگار صدای بوکان، پس از آنکه از چند ماه قبل، پایگاه خبری صدای بوکان نسبت به رکود فعالیت های فرهنگی در بوکان هشدار داد و از عملکرد اداره فرهنگ […]

جمعی از هنرمندان بوکانی در نشست با معاونان اداره کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان غربی، از عملکردسازی اداره ارشاد بوکان به شدت انتقاد کردند.

به گزارش خبرنگار صدای بوکان، پس از آنکه از چند ماه قبل، پایگاه خبری صدای بوکان نسبت به رکود فعالیت های فرهنگی در بوکان هشدار داد و از عملکرد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان انتقاد کرد، با پیگیری های لقمان خسروپور سرپرست فرمانداری بوکان ، معاونان فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در قالب یک نشست هم اندیشی، در جمع اصحاب فرهنگ ،هنر و رسانه بوکان حاضر شده و مطالبات و گلایه های آن ها را شنیدند.

در ابتدای این نشست منصور احمدی رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی بوکان ، گزارشی از عملکرد ۶ ماهه این اداره را ارائه داد که در این گزارش رویدادهایی همچون کنسرت خوانندگان پاپ ، اجرای نمایش گروه های هنری و افتخار آفرینی و کسب رتبه های برتر توسط هنرمندان و نویسندگان بوکانی در جشنواره های مختلف دیده می شد.

اکثریت برنامه هایی که احمدی از آن به عنوان عملکرد ارشاد نام برد، توسط هنرمندان اجرا ، برنامه ریزی و مدیریت شده بود و ارشاد متولی برگزاری آن ها نبود، این موضوع واکنش شدید جمعی از هنرمندان حاضر در این نشست را به همراه داشت.

به طوری که اسعد آسیابان پیشکسوت حوزه گویندگی و اجرا در بخشی از سخنان خود در این نشست، گفت: گزارش عملکردی که آقای احمدی ارائه دادند درست ، اما به نام خودشان نادرست است؛ چون برای مثال جشنواره نمایش نامه نویسی کُردی را ارشاد برگزار نکرد و شما فقط به نوعی بی مهری و کارشکنی کردید.

حیدری از کارگردانان باتجربه تئاتر بوکان نیز خطاب به رئیس اداره ارشاد بوکان گفت: ما می دانیم که عملکرد چیست و به چه اقداماتی گفته می شود. ارائه گزارش عملکرد شما مناسبتی با این جلسه نداشت.

او افزود: جشنواره نمایش نامه نویسی کُردی ، با تلاش هفت ماهه هنرمندان تئاتر و کمک مسئولان ادارات برگزار شد و ارشاد بوکان حتی یک تک تومانی به این جشنواره کمک نکرد.

حیدری ادامه داد: آقای احمدی شما گفتید که همه امکانات ما در اختیار تئاتری ها است، ولی امکانات شما فقط یک سالن است. انجمن نمایش بوکان هنوز پس از ۲۷ سال فعالیت، یک اتاق ندارد. شما در عملکردتان از اجرای نمایش ها یاد کردید ولی آیا کمکی از سوی اداره شما به این نمایش ها شده است؟

سمکو فیضی نوازنده و خواننده باسابقه بوکانی نیز در این نشست با بیان اینکه اداره ارشاد بوکان، به جای صادرات هنر ، اقتصاد هنر را صادر کرده است، گفت: ای کاش آقای احمدی به جای ارائه گزارش عملکرد ، اعلام می کردند که کاری انجام نداده اند، چون بدمدیریتی از نامدیریتی خیلی بدتر است.

در ادامه مژگان سیدی اولین بانوی نرمه نی نواز کشور گفت: به عنوان کسی که در حوزه موسیقی فولکلور فعالیت می کنم، با برگزاری کنسرت هایی که رئیس ارشاد بوکان به عنوان عملکرد یادکرد ، مخالف هستم ، چون این موسیقی ها به دلیل داشتن شعر های بی محتوا و سازبندی های غربی، پیامد های بدی برای جامعه موسیقی دارد و جامعه را به سمت بی هویتی می برد.

فاتح استادعبداله پور خبرنگار و سردبیر صدای بوکان نیز که در این نشست حضور داشت، در سخنانی ارائه گزارش عملکرد ارشاد بوکان را عذر بدتر از گناه خواند و از شیوه ی مدیریت این اداره، به شدت انتقاد کرد.

در پایان لقمان خسروپور سرپرست فرمانداری بوکان در واکنش به این موضوع ، گفت: اینکه هنرمندی در یک جشنواره جایزه و یا افتخاری را کسب می کند، حاضر زحمات خودش است. با وجود اینکه ارشاد در این موفقیت ها نقش داشته است، نمی توان این موفقیت ها را جزو عملکرد این اداره محسوب کرد.

انتهای پیام/ا