سرویس هواشناسی_طی ۴٨ ساعت آیندە آسمان شهرستان بوکان نیمە ابری تا ابری همراە با بارش باران، ارتفاعات و سردسیرات بارش برف و وزش گاها شدید باد پیش بینی میشود.

به گزارش صدای بوکان ،براساس پیش بینی معتبرترین نقشەهای هواشناسی جهانی (اروپا و آمریکا)، سیستم بارشی قوی طی روزهای شنبه و یکشنبه مورخه ۲۳ و ۲۴ دیماە فعالیت بارشی خود را در شهرستان بوکان و منطقه آغاز میکند، بر همین اساس بارشها از بامداد و صبح روز شنبه آغاز میشود و تا اواسط روز یکشنبە به تناوب ادامه خواهد یافت که پیامد آن بارش باران و برف همراە با وزش گاها شدید باد و افت محسوس دما پیش بینی میشود.

بر این اساس بارشها در بعضی از ساعات شدید پیش بینی میشود و انتظار میرود وزن و شدت بارشها برای مناطق جنوبغربی شهرستان (زاواکیو، گندمان، سارده کویستان و…) و مناطق غربی شهرستان (کانی‌رەش، حسین آباد، سردرآباد و …) پیش بینی میشود.

با توجه به شدت بارشها آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و سیلابی شدن مسیل ها و همچنین احتمال طغیان رودخانە سیمینەرود برای دومین بار طی امسال در روزهای آیندە پیش بینی میشود.

بارش در ابتدا بصورت باران میباشد و بە تدریج با افت دما بارش ها بصورت برف یا برفابە نمایان میشود کە بارش در مناطق جنوبغربی و غربی شهرستان ۶۰ تا ۶۵ سانتیمتر و در سایر مناطق شهرستان ۵ تا ۲۵ سانتیمتر پیش بینی میشود، لذا دستگاههای خدمات‌رسان باید آمادگی لازم را داشتە باشند!!

توجە: میزان بارش برف در شهر بوکان در دو مدل اروپا و آمریکا با اختلاف همراە است، بر اساس مدل آمریکا میزان بارش برف در داخل شهر بوکان ۱۵ تا ۲۰ سانتیمتر و مدل اروپا میزان بارش برف را ۵ تا ١٠ سانتیمتر پیش بینی کردە است و باید ببینیم کدام مدل پیش بینی دقیق را ارائە دادە است.

انتهای پیام/م

  • نویسنده : اقبال مرادی