مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان گفت: بیمارستان شهید دکتر قلی پور این شهرستان به دستگاه بی‌خطر ساز زباله‌های عفونی جدید تجهیز شد که در ارتقای بهداشت این مرکز درمانی می‌تواند بسیار موثر باشد.

به گزارش صدای بوکان به نقل از ایرنا، علی حسین‌زاده اظهار کرد: دستگاه جدید ظرفیت یک هزار لیتر دارد که از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی با هزینه ۱۰ میلیارد ریال خریداری شده است.

وی افزود: این دستگاه در سایت فعلی بی خطرساز بیمارستان راه اندازی خواهد شد تا فرایند بی خطرسازی پسماندهای عفونی تولیدی شهرستان از جمله مراکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی، مطب‌ها، مراکز ارائه خدمات پزشکی شهرستان و پسماندهای عفونی بیمارستان به نحو مطلوب‌تر انجام شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان با بیان اینکه دستگاه فعلی از لحاظ ظرفیت برای نیازکنونی شهرستان جوابگو نیست، اضافه کرد: دستگاه بی خطرساز پسماند قبلی دارای ظرفیت ۶۰۰ لیتر است و به دلیل عمر بالای ۱۵ سال دچار استهلاک شده و تهیه دستگاه به روز و با ظرفیت بالا برای این موضوع مهم از نیازهای اساسی حوزه سلامت شهرستان بود که انجام شد.

وی ادامه داد: بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بیمارستانهای سراسر کشور موظف هستند پسماندهای عفونی بیمارستانی را با دستگاه بی خطرساز پسماند، بی خطر کرده و پس از تبدیل شدن به پسماند عادی تحویل شهرداری دهند.

او اضافه کرد: میزان تولید زباله های عفونی شهرستان که شامل مراکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی، مطب‌ها، مراکز ارائه خدمات پزشکی شهرستان و پسماند های عفونی بیمارستان است، روزانه ۵۵۰ کیلوگرم می‌رسد.

انتهای پیام/م