شبکه بهداشت و درمان بوکان اعلام کرده که بانک خون این شهرستان به خونِ گروه «A مثبت» نیاز مبرم دارد و فاتح استادعبداله پور، روزنامه نگار در واکنش به این موضوع، یادداشت زیر را به رشته تحریر درآورده است.

گاهی سخن از بخشش و یاری رساندن به انسانِ بیمار به میان می آید اما برخلاف روشِ غالب، ارزش و مقدار کمک در ترازو و معیار پول، کالا و مادیات نمی گنجد. ارزش برخی کمک ها ، با اقیانوسی از پول و طلا قابل معاوضه نیست؛ بلکه آدمی با دل صاف و بخشنده و حتی جیبِ خالی، می تواند همّت کند، دل به دریا بزند و با بخشیدن اندکی از دارایی معنوی خویش ، فرشته نجاتِ هم نوع و همشهری گرفتار خود شود. چقدر مبارک و باارزش است همّت برای بخشیدن زندگی دوباره به یک انسانِ دردمند و چقدر دادن امیدِ دوباره به یک خانواده ناامید قهرمانانه است!

همشهریِ پاک دل و خوش فطرتم؛ مراکز درمانی در بوکان چند روزی است برای تداوم درمان بیماران نیازمند خون، به خون با گروه  «A مثبت» نیاز ضروری دارند. بیماران سرطانی، تالاسمی ، افراد دارای خونریزی فعال، مجروحان تصادفات و بسیاری از بیماران دیگر که هر کدام چشم و چراغِ خانواده و فرزندان خود هستند، جانشان به قطره های سرخی گره خورده که اهداکنندگان خون به آنها می بخشند. براستی دردناک و غذاب آور است نبودِ قطره های حیات بخشی که پیوندبخشِ مرگ و زندگی هستند.

همشهری؛ امروز همه چیز به همّت من و تو گره خورده است. بیا دردی کم کنیم؛ لبخندی ببخشیم؛ آهنگ قلبی را تنظیم کنیم و با اهدای خون گروهِ «A مثبت» به بیمارانِ چشم انتظار، سایه شوم «مرگ» را با تیر بزنیم. همّت کن و با بخشیدن قطره هایی از خونِ وجودت، دریا دریا شادی ، خنده و امید ببخش! همشهری، بیا تا در «مرکز انتقال خون بوکان» سرودِ زندگی سر دهیم ، جشن مهربانی برپا کنیم و اتحادمان را باری دیگر در تاریخ این دیار ثبت کنیم. همشهری! بیا به آن مادر رنج دیده که در راهروی سردِ بیمارستان از طلوع تا غروب برای فرزند سرطانی اش گریه می کند، کمی شادی ببخشم؛ اندکی از رنجش کم کنیم.

انتهای پیام/الف

  • نویسنده : فاتح استاد عبدالله پور