فاتح استادعبداله پور، روزنامه نگار و سردبیر صدای بوکان در یادداشتی تحلیلی به تشریح اهداف و وظیفه های کارگروه تخصصی رسانه های بوکان پرداخته است.

صدای بوکان- مصادف با ۱۷مرداد، روز خبرنگار ، ایده اتحاد و همگرایی رسانه های تاثیرگذار شهرستان بوکان مطرح شد و بنابر ضرورت و پس از بررسی های انجام شده، این طرح پس از گذشت دو هفته عملی شد؛ «کارگروه تخصصی رسانه های بوکان» تشکیل و اعلام موجودیّت کرد. اتفاقی مبارک ، کم نظیر و لااقل در بوکان بی سابقه که شاید خبر آن در لابه لای مشکلات و نارسایی های جامعه تا حدودی گم شده باشد، اما قطعاً این اتحاد و هم سویی، آنهم در شهری که همواره چوبِ تفرقه و چنددستگی را خورده ، تاثیرات مثبت فراوانی در رشد شاخص های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در پی خواهد داشت.

این کارگروه علاوه بر آموزش های تخصصی و ساماندهی و پیگیری مطالبات صنفی خبرنگاران در مجراهای قانونی، مٲموریّت دارد تا با بهره گیری از ظرفیت های رسانه ای، نظرات و انتقادات افکار عمومی و هم اندیشی با کارشناسان ، به رشد روند توسعه در بوکان کمک کند؛ موانع توسعه را شناسایی و به نحوی اصولی برای رفع آنها اقدام کند. اعضای این کارگروه نقاط مشترک یکدیگر را تقویّت و اختلاف و تفاوتهای موجود را عادی برشمرده و معتقدند که هر رسانه ای دارای سیاستگذاری داخلی مربوط به خود است. اما «توسعه بوکان» خط قرمز این اتحاد است و هر طرح، تفکر و اقدامی که برپایه «منافع شخصی» و برضد «منافع عمومی» باشد، در نطفه خفه خواهد شد!

کارگروه ضمن روشنگری و فرهنگ سازی، می کوشد تا عقلانیّت، جایگزین احساسات و تعصبات بی اساس در تصمیم گیری های مهم شود. شفاف سازی را به دژ محکمی در برابر فریب، عملکردسازی، وعده های بی اساس و پروپاگاندا تبدیل می کند و به جز درنظر گرفتن منافع عمومی، اجازه عرض اندام هیچ شخص حقوقی و حقیقی با نیّت سوء در رسانه را نخواهد داد و قطعاً دست جریان هایی که رسانه را میدانی برای پیاده کردن تنش و دعواهای جناحی خود می دانند را از مچ قطع خواهد کرد!

کارگروه تخصصی رسانه های شهرستان بوکان اواخر مرداد ماه امسال (۱۴۰۲) با دبیری حامد قدرتی، آغاز بکار کرد.

انتهای پیام/الف

  • نویسنده : فاتح استاد عبدالله پور