آیین افتتاح مرکز اهدای خون در شهرستان بوکان به صورت ویدئو کنفرانس و توسط معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

به گزارش صدای بوکان،صبح روز دوشنبه ۹ مردادماه ۱۴۰۲ پایگاه انتقال خون شهرستان بوکان با دستور محمد مخبر معاون اول رییس جمهور و بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از طریق ویدیو کنفرانس و با حضور فرماندار بوکان و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل انتقال خون آذربایجان‌غربی در حاشیه آیین افتتاح این پایگاه گفت: این پایگاه ثابت خونگیری در زمینی به مساحت ۳۰۰ مترمربع در محوطه بیمارستان شهید قلی پور بوکان احداث شده و دارای ۹ تخت خون‌گیری مردان و زنان است.

مجتبی قهرمان رضاییه افزود: هم اکنون پزشک و ۵ نیرو به صورت طرح در این پایگاه به شهروندان خدمات ارایه می‌دهند و در آینده نزدیک سهمیه مجوز استخدامی برای این مرکز تعیین خواهد شد.

او اضافه کرد: برای تجهیز و تکمیل این پایگاه انتقال خون در مجموع بیش از ۲۵ میلیارد ریال هزنیه شده که پرداخت بخشی از این هزینه را یکی از خیرین این شهرستان تقبل کرده است.

مدیرکل انتقال خون آذربایجان‌غربی ادامه داد: در این پایگاه امکان ارایه خدمات روزانه به بیش از ۵۰ نفر وجود دارد و خون های اهدا شده برای فرآوری به پایگاه انتقال خون مهاباد انتقال داده می‌شود.

انتهای پیام/م

  • نویسنده : اقبال مرادی