فاتح استادعبداله پور ، روزنامه نگار در یادداشتی به برسی برخی کارشکنی ها در پروژه احداث پارک جنگلی ناله شکینه پرداخته است.

«ناڵەشکێنه» نمادی که از دیرباز با فرهنگ ، تاریخ و هنر بوکان در هم آمیخته است؛ اکنون می خواهد آغوشش را بر روی شهروندانی بازکند که بیش از چند دهه است از محرومیّت و کمبود فضای سبز و مکان های تفریحی رنج می برند. پروژه احداث پارک جنگلی «ناڵەشکێنه» که عملیات اجرایی آن امسال آغاز شد، با ۲۴۵ هکتار مساحت از استراتژیک ترین پروژە های توسعه شهری دو دهە اخیر در بوکان است که می تواند میزان سرانه فضای سبز در این شهر را به استانداردهای کشوری نزدیک کند. همچنین این پروژه با ایجاد تاثیرات اجتماعی، اقتصادی و اکولوژیکی ، می تواند «ناڵەشکێنه» را به شناسنامه فرهنگی و اجتماعی بوکان تبدیل کند.

«ناڵەشکێنه» به عنوان یک پروژه عمرانی، از ابتدا با استقبال کم نظیر شهروندان مواجه شد. این اتفاق حاکی از پتانسیل بالای این پروژه در رفع نیازهای روحی، بصری و اقتصادی در ابعاد فردی و اجتماعی است که توجیه پذیری این پروژه را کاملاً تضمین می کند. بهبود کیفیت زندگی شهروندان ، یکپارچگی اجتماعی ، بهبود وضعیت زیست محیطی شهری، جذب گردشگر ، اشتغالزایی ،  تقویت حس تعلق خاطر در شهروندان و کاهش ترافیک در ضلع غربی بوکان (مسیر کوسه و امیرآباد) از جمله تاثیرات بهره برداری از این پارک جنگلی خواهد بود. همچنین این پروژه در اصلاح الگوی گسترش فیزیکی شهر بوکان تاثیر بسزایی خواهد داشت و به مرور توسعه و ساخت وساز شهری در ضلع شرقی شهر به موازات جاده شاهیندژ نیز همانند ضلع غربی بوکان افزایش خواهد یافت.

با این وجود، در حالی فاز اول این پروژه با سرعت و با استفاده از ماشین آلات و نیروانسانی شهرداری و با کاهش حداکثری هزینه ها در حال اجرا و اتمام می باشد که یکی- دو مسئول ارشد در بوکان که اتفاقاً در اثر معادلات سیاسی و تغییرات مدیریتی اخیر از نظر حیات سیاسی به بن بست رسیده اند؛ در خیالِ باطل خود می پندارند که تنها راه ادامه حیات و تسویه حساب سیاسی شان با مخالفان،  توقف پروژه «ناڵەشکێنه» می باشد. آنها که ید طولانی در سنگ اندازی و ساخت گزارش های کاذب دارند، اینبار با پشت کردن به مطالبات و خواسته های مردم بوکان، با ارسال گزارش های کاذب به استانداری ، وزارت کشور و برخی نهادهای دیگر ، سعی دارند این پروژه را متوقف و از تعطیلی آن ابزاری برای دعواهای سیاسیِ مملوء از مطالبات شخصی خود بسازند!

«ناڵەشکێنه» اکنون خط قرمز مردم بوکان است و به ورشکستەهای سیاسی توصیه می شود برای اینکه بیش از این در باتلاق خودخواهی ، بی تدبیری و دعواهای سیاسی خود غرق نشوند، پای خود را از روی این خط قرمز بردارند.همچنین در این شرایط، از معاونت عمرانی استانداری، فرماندار بوکان و نهادهای نظارتی انتظار می رود با درک اهمیّت بالای این پروژه -که با رضایت و خواست گسترده عمومی همراه است- بدون توجه به تسویه حساب های سیاسی و مانع تراشی عده ای معلوم الحال، به توسعه پایدار بوکان کمک کنند و شهرداری را در اتمام این پروژه یاری دهند.

انتهای پیام/

  • نویسنده : فاتح استاد عبدالله پور