سرپرست بیمارستان شهید دکتر قلی پور بوکان گفت: تیم جراحی اتاق عمل این بیمارستان موفق به خارج کردن یک توده ۴ کیلو و ۸۰۰ گرمی از شکم یک زن میان سال اهل این شهرستان شدند.

دکتر سالار زایر روز شنبه دهم تیرماه سالجاری در گفت و گو با صدای بوکان اظهار داشت: این بیمار که خانم ۵۳ ساله بود با علایمی همچون درد شکم و بزرگ شدن آن از مدت ها قبل به بیمارستان شهید دکتر قلی پور بوکان مراجعه کرده بود.

وی ادامه داد: پس از معاینه های اولیه توسط پزشک و انجام آزمایش های لازم و سونوگرافی توسط متخصص زنان و زایمان، وجود یک توده بزرگ در رحم این بیمار تشخیص داده شد.

دکتر زایر گفت: این توده بزرگ از منشا رحم بوده و با توجه به ضخامت و بزرگی سایز توده و بزرگ شدن شکم، بیمار به صورت اورژانسی به اتاق عمل انتقال داده شد.

سرپرست بیمارستان بوکان اضافه کرد: پس از عمل جراحی این زن که حدود یک ساعت به طول انجامید، این کیست به صورت کامل و بدون پارگی از رحم بیمار با موفقیت خارج شد.

وی با بیان اینکه این عمل توسط تیم جراحی به سرپرستی دکتر “شیرین نصیری” متخصص زنان و زایمان شهرستان بوکان انجام شد، افزود: کیست خارج شده از رحم بیمار جهت آزمایش به پاتولوژی بیمارستان بوکان فرستاده شد.

بیمارستان شهید قلی‌پور بوکان شامل بخش‌های درمانگاه، جراحی زنان و مردان، مراقبت‌های ویژه، آزمایشگاه، رادیولوژی، رادیوگرافی، ام. آر. آی، سی. تی. اسکن، سی. سی. یو، آی. سی. یو، داروخانه و دیگر بخش‌های بیمارستانی است.

انتهای پیام/م

  • نویسنده : اقبال مرادی