مسئول موزه مفاخر بوکان گفت : نقش برجسته استاد حقیقی پس از گذشت ۲۰ سال از کشور هلند به موزه مفاخر شهر بوکان رسید.

به گزارش خبرنگار صدای بوکان ظاهر فیضه افزود: خوشبختانه روز گذشته اثر زیبای نقش برجسته استاد عباس حقیقی با پیگیری و تلاش موزه و خانواده ارجمند استاد حقیقی تحویل این موزه شد.

فیضه اظهار داشت : این اثر زیبا از جنس موم بوده و توسط سیروان جمال هنرمند عراقی ساکن هلند در سال ۲۰۰۳ خلق شده است.

او در خصوص جزییات این اثر هنری نیز گفت: این اثر نقش برجسته استاد حقیقی با ابعاد ۵۰*۶۵ سانتی‌متر از جنس «موم» و با سبک «رئالیسم»است که سال ۲۰۰۳ توسط هنرمند «سیروان جمال» خلق شده است.

مسئول موزه مفاخر بوکان در خصوص برنامه های پیش روی این‌موزه در ایام نوروز بیان داشت: در تلاش هستیم بمناسبت فرارسیدن نوروز و سال نو نمایشگاه آثار نفیس استاد مصطفی شیرزاد نقاش برجسته کُرد را برای اولین بار در این موزه برگزار کرده و این نقاشی ها را در معرض بازدید عموم همشهریان گرامی قرار داده و برنامه های مختلف فرهنگی دیگری نیز از جمله نمایشگاه خوشنویسان برجسته بوکانی، آثار با ارزش استاد عثمان رحمانزاده و غیره را با حضور افشین کوچکترین مرد دنیا در این مکان دایر نماییم.

به گزارش صدای بوکان ، استاد عباس حقیقی شاعر نامدار بوکانی به زبان های فارسی، ترکی و عربی مسلط بوده و طبع شعر خود را در این زبان ها نیز آزموده است.

او در سالهای پایانی عمر خود، به ترجمه شعرهای حافظ همت می کند و ۱۰۰ غزل از غزلیات حافظ را به زبان کُردی ترجمه کرده و در کتاب « شه ونم» به چاپ می رساند و در حقیقت در این کتاب توانایی های استاد عباس حقیقی به منصه ظهور می رسد.

از آثار وی می توان به «دیوان حقیقی»، «کۆلکه‌زێڕین»،« شه ونم» و برخی آثار چاپ نشده نیز اشاره کرد.

ماموستا حقیقی