نماینده مردم بوکان در مجلس اسلامی در دیدار با وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، خواهان تحویل قلعه سردار به میراث فرهنگی شد.

به گزارش صدای بوکان ، «حاج انور حبیب زاده» نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی در دیدار با «سید عزت‌الله ضرغامی» وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: بوکان که بر اساس مستندات و آثار تاریخی مرکز حکومت ماناها بوده و  دارای ۹۱ اثر غیر منقول ملی و بالغ بر ۱۲۰۰ اثر منقول است فاقد هر گونه زیرساخت گردشگری و… است و نیاز به نگاهی ویژه دارد.

 

وی در ادامه ضمن آنکه بر ارتقاء نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان بوکان به اداره و استقرار کارشناس باستانشناسی در این شهرستان تاکید کرد، گفت:  تخصیص یک پنجم اعتبارات استانی مصوب شده به پروژه ساخت موزه باستانی بوکان سبب راکد شدن عملیات ساخت این پروژه شده است که با تخصیص اعتبارات جهشی  و جابه جایی اعتبارات از استانی به ملی می توان پروژه را فعال  کرد.

اختصاص بودجه برای  مرمت ۱۴ اثر تاریخی و اماکن مذهبی ثبت شده شهرستان بوکان در فهرست آثار ملی دیگر مطالبه نماینده این شهرستان در دیدار با  وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است.

حبیب زاده در ادامه این دیدار به موضوع قلعه سردار بوکان پرداخت و گفت: جابه جایی تحویل قلعه سردار به میراث فرهنگی جهت تبدیل به موزه مردم شناسی یک ضرورت در راستای توسعه این شهرستان و خواسته به حق مردم شهرستان است.

«مهندس سید عزت‌الله ضرغامی» وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این دیدار ضمن آنکه مطالبات مطرح شده از سوی نماینده مردم بوکان را قابل توجه خواند، دستور داد برای تحقق آنها برنامه ریزی شود.

 

انتهای پیام/م