مدیر مجموعه غار آبی‌تاریخی سهولان مهاباد گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۶۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی از اقصی نقاط کشور از این اثر طبیعی بازدید کرده‌اند.

به گزارش صدای بوکان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یوسف محمودزاده افزود: از این تعداد بیش از ۱۵ درصد گردشگر از کشور‌های خارجی از جمله عراق و ترکیه بوده‌اند.

وی با اشاره به تجهیز و ساماندهی امکانات ویژه بازدید از داخل غار، اضافه کرد: هم اکنون ۱۳ قایق پارویی به همراه ۱۲ نفر نجات‌غریق و غواص برای بازدید گردشگران در این غار مستقر بوده و خدمات لازم را به آن‌ها ارائه می‌کنند.

محمودزاده تصریح کرد: ۸ سوییت اقامتی با ظرفیت حدود ۴۰ نفر در روستای سهولان برای پذیرش میهمانان و مسافران نوروزی احداث شده است.

به گفته مدیر مجموعه غار آبی‌تاریخی سهولان مهاباد، نبود آب آشامیدنی، لغزش سنگ در دهانه ورودی غار و برخی امکانات رفاهی از مشکلات اصلی غار است که امیدواریم با مساعدت مدیر کل و کارشناسان مربوطه این مشکلات برطرف شود.

غار سهولان مهاباد دومین غار بزرگ آبی ایران است که در ۴۳ کیلومتری شمال شرقی مهاباد در محور مهاباد – بوکان (جاده برهان) در آذربایجان‌غربی قرار دارد.