مراسم تجلیل و تکریم از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت در آستانه هفته دفاع مقدس همزمان با سراسر کشور در بوکان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار صدای بوکان ، «باباخان اسکندری» فرماندار شهرستان بوکان در این مراسم گفت:دشمن اوایل انقلاب بر روی منطقه ما که هم سنی مذهب بود و هم قومیت غیر فارس داشتند و کرد بودند لانه گزید، اما مردم این سرزمین با فداکاری های بی مانندشان شاهکار ها افریدند و برای این انقلاب خون ها دادند.

او اظهار داشت: مردم اهل تسنن و کُرد منطقه با جان فشانی ها و دلاوری هایی که در دوران اوایل انقلاب تاکنون انجام داده ارادت خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی نشان داده است.

اسکندری اظهار داشت : ملت کُرد همانندِ دیگر مردمان این سرزمین ایستادگی کرد و باز هم ایستادگی خواهیم کرد هر چند دشمن روی بعضی از جوانان ما سرمایه گذاری کرده، اما مطمئن باشید که با بصیرت همین جوانان بار دیگر همه نقشه های آنان بر ملا خواهد شد.

فرماندار بوکان بیان داشت: اگر نظام مقدس جمهوری اسلامی نبود الان ملت ما در اختیار داعشیان بود و هیچ گاه نظام مقدس جمهوری اسلامی در برابر دشمن شکست نخورد و نخواهد خورد.

باباخان اسکندری اذعان داشت : بی تردید جوانان بصیر و ولایت مدار ما در برابر نقشه های خائنانه دشمن ایستاده اند و راه این پیروزی ایستادگی است و همین ایستادگی است که ما را در جهان سر فراز کرده و جوانان انقلاب اسلامی باید این راز را نگه دارند تا بتوانیم تمدنی نوین اسلامی را پی ریزی کنیم.

فرماندار بوکان تصریح کرد: زمانی که این انقلاب در بهمن ماه سال ١٣۵٧ به پیروزی رسید، استکبار همه منافع خود را در ایران قطع شده میدید به همین خاطر تمام توان خود را برای نابودی انقلاب نوپای ایران اسلامی به کار برد.

سرهنگ «صمد محمد علیزاده» فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان بوکان نیز در در این مراسم گفت:سی و یکم شهریور آغازگر هفته دفاع مقدس است دفاعی که ملت ایران ۸ سال در برابر استکبار جهانی ایستاد و مقاومت کرد.

او اظهار داشت: استعمار وجود ماهیتی خود را در خطر می دید به ترفند ها و نقشه های مختلفی برای نابودی انقلاب دست زد که همه آنها در همان ابتدا با شکست رو به رو شد.

سرهنگ صمد زاده افزود : به دنبال تمام شکست های اولیه استعمار آنان سعی کردند رژیم بعث را علیه ملت ایران و انقلاب نوپای اسلامی تحریک کنند که در نهایت جنگ ۸ ساله با ملت ایران توسط صدام و حمایت استعمار و استکبار شروع شد.

فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان بوکان تصریح کرد :در آن دوران امام بزرگ انقلاب بر خدا توکل کرد و با همت مردم ایران، چنان سیلی سختی به صدام و همراهان استعمارش زد که در جهان به یک حماسه تبدیل شد.

انتهای پیام/