یک متخصص بیماری های عفونی گفت: افرادی که تست کرونای آنها مثبت بوده یا علایم مشکوک به بیماری کرونا را در خود مشاهده می کنند تزریق واکسن خود را به تعویق بیاندازند.

گلنار عباسی فرید، پزشک متخصص بیماری های عفونی با اشاره به سیر صعودی کرونا در بوکان ۵ توصیه کرونایی را در قالب پیام زیر در اختیار صدای بوکان قرارداده است.

سلام و احترام خدمت همشهریان؛ با توجه به این که دوباره با پیک پنجم کرونا درگیر شده ایم و آمار بیماران سرپایی و بستری در شهرستان بوکان هم رو به افزایش می‌باشد لازم است نکات زیر یادآوری شود:

 

۱) در صورتی که علایم مشکوک به بیماری کرونا را در خود مشاهده میکنید قبل از زدن واکسن کرونا یا با پزشک مشورت کنید یا واکسیناسیون خود را تا بهبود علایم به تاخیر بیندازید، چون در صورتی که مبتلا یا ناقل بیماری کووید باشین زدن واکسن ممکن است منجر به بیماری شدید شود.

 

۲) در صورتی که مبتلا به بیماری کوید شده اید باید یک ماه کامل از شروع علایم بگذرد تا بتوانید واکسن کرونا دریافت کنید.

 

۳) تاکید فراوان میشود در صورتی که فردی علایم بیماری را داشته باشد جواب ازمایش منفی (pcr منفی) رد کننده ی بیماری نمیباشد.

 

۴) با توجه به اینکه ویروس covid جایگزین ویروسهای سرماخوردگی سالهای گذشته شده

هر گونه علایم سرماخوردگی در این فصل نشانه ی ابتلا به بیماری کوید بوده و ساده ترین کار ایزوله کردن خود می باشد.

 

۵) هر تب و لرز و سرفه و گلودردی که بدنبال اب تنی ،یا در معرض هوای کولر قرار گرفتن ایجاد شود میتواند نشانه ی ابتلا به بیماری کوید باشد.

 

انتهای پیام/م