مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی، کتابخانه را پایگاه رشد فرهنگی و اجتماعی عنوان کرد و اقدام شهرداری بوکان برای مشارکت در احداث کتابخانه را ماندگار و خیرخواهانه دانست.

به گزارش خبرنگار صدای بوکان ؛ «خدیجه معصومی»، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی قبل از ظهر امروز (سه شنبه ۱۹ اسفند ماه ۹۹) در مراسم افتتاح کتابخانه عمومی استاد «سید کامل امامی» در بوکان گفت: کتابخانه یک پایگاه رشد فرهنگی و اجتماعی است و امروز کتابخانه ای دیگر و یک مرکز علم و آگاهی بخشی به مجموعه کتابخانه های عمومی بوکان اضافه شد.

او با بیان اینکه این کتابخانه در راستای اجرای مصوبه شورای اسلامی شهر بوکان و به منظور توسعه کتابخانه های عمومی شهرستان و ضرورت ارتقاء شاخص های کتابخانه و اهمیت برخورداری مردم شریف مناطق علی آباد و اسلام آباد از خدمات فرهنگی و اجتماعی احداث شده است، افزود: اقدام شهرداری بوکان در واگذاری حق بهره برداری از ۲ طبقه خانه محله به اداره کتابخانه های عمومی، ماندگار و خیرخواهانه است.

«معصومی» ادامه داد: اداره کل کتابخانه ها نیز در راستای توسعه کتابخوانی و کتابخانه های عمومی با اخذ مجوز از نهاد کتابخانه ها در حداقل زمان ممکن این کتابخانه را با اعتبار بالغ بر ۲ میلیارد ریال تجهیز کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی با بیان اینکه زیربنای این کتابخانه ۳۲۸ مترمربع است و دارای سهمیه اولیه ۳هزار جلد کتاب نیز می باشد، تصریح کرد: این مکان دارای بخش های متنوعی همچون کودک، نوجوان، علم، سالن مطالعه خواهران و برادران، مخزن کتاب و کتاب کمک درسی می باشد.

«خدیجه معصومی» اظهار امیدواری کرد که با همگرایی و هم افزایی مردم و مسئولان سال آینده پنجمین کتابخانه عمومی بوکان نیز به بهره برداری برسد و شاخص های کتابخانه ای در این شهرستان ارتقاء پیدا کند.

بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار جلد کتاب، در اختیار مردم آذربایجان غربی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی در ادامه اظهار داشت: بخش کتابخانه های استان آذربایجان غربی با دارا بودن ۷۲ باب کتابخانه عمومی نهادی و ۲۴ باب کتابخانه مشارکتی و مستقل با بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نسخه کتاب به اقشار مردم خدمات ارائه می دهد.

او در پایان اذعان داشت: در کنار برنامه های توسعه کتابخانه ای، اجرای طرح هایی همچون طرح کتاب پیک، اجرای برنامه ها فرهنگی و تولید محتوا در فضای مجازی و همچنین اجرای پویش های فرهنگی از خدمات کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی است.

انتهای پیام/ا