فرمانده انتظامی بوکان از کاهش ۵۱ درصدی کل تصادفات در ۱۰ ماهه نخست سال جاری در این شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار صدای بوکان، فرمانده انتظامی بوکان در جلسه شورای ترافیک این شهرستان به کاهش ۵۱ درصدی کل تصادفات درون و برون شهری در حوزه انتظامی شهرستان بوکان اشاره کرد وافزود: این میزان کاهش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بوده است.

سرهنگ حیدری در تشریح جزئیات مربوط به تصادفات درون و برون شهری گفت :برابر آمارهای موجود و در سایه همکاری و همراهی شهروندان خصوصاً رانندگان وسایط نقلیه شاهد کاهش ۴۲ درصدی تصادفات فوتی، کاهش ۲۵ درصدی تصادفات جرحی، کاهش ۷۲ درصدی تصادفات خسارتی بوده ایم.

فرمانده انتطامی بوکان گفت: بحمدلله با تمهیدات اتخاذ شده ۳۳ درصد در تعداد فوتی های مربوط به تصادفات و ۳۰ درصد در تعداد مجروحان تصادفات کاهش داریم.

این مقام انتظامی در تشریح تصادفات دی ماه امسال با دی ماه سال قبل نیز اظهار داشت :آمارها بیانگر کاهش ۵۴ درصدی کل تصادفات اعم از خسارتی جرحی و فوتی در این مدت می باشد.

سرهنگ حیدری تصریح کرد: در ۱۰ ماهه امسال تعداد ۴۴۸ دستگاه موتورسیکلت و تعداد ۱۱۶۳ دستگاه خودرو به دلیل انجام تخلفات راهنمایی و رانندگی توسط پلیس توقیف شد و ضمن اعمال قانون به پارکینگ انتقال یافته اند.

فرمانده انتظامی بوکان بیان داشت : در ۱۰ ماهه امسال تعداد ۶۹۲ فقره تصادف درون شهری اتفاق افتاده که بیشترین میزان تصادفات مربوط به بلوار استاد هژار، میدان آزادگان ،میدان شهرک فرهنگیان، خیابان ساحلی، پل وحدت و کوی اندیشه می باشد.

سرهنگ حیدری در بررسی علل و عوامل وقوع تصادفات گفت : علت تامه اکثر تصادفات: عدم توجه به جلو، عدم رعایت حق تقدم،عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه بوده که بیشتر در ساعات ۸ صبح تا ۱۲ ظهر و ۱۶ عصر تا ۲۰ شب و روزهای شنبه و پنجشنبه اتفاق افتاده است و عواملی همچون بافت قدیمی شهر و استقرار مراکز تجاری و پزشکی در مرکز شهر، کم عرض بودن خیابانها و تردد خودروهای باری در ترافیک سنگین خیابانهای داخلی شهر تاثیرگذار می‌باشد.

فرمانده انتظامی بوکان در خاتمه با اعلام اینکه اقدامات انتظامی در جهت کاهش تصادفات و پیشگیری از تخلفات و روان‌سازی ترافیک به صورت فیزیکی و هوشمند صورت می گیرد اما اصلاح معابر و رفع نقاط حادثه خیز، ارتقاء سطح فرهنگ رانندگی و مطالعه مفاد آیین نامه راهنمایی و رانندگی ،تقویت روحیه خود کنترلی و پای کار بودن دست اندرکاران حوزه ترافیک شهری می‌تواند در کنترل ترافیک و پیشگیری از تصادفات کارساز باشد.

 

انتهای پیام / م