متخصص جراحی مغز و اعصاب بوکانی گفت: برای نخستین بار عمل جراحی شکستگی جمجمه و اصلاح و فیکساسیون درفتگی مهره های گردنی در بیمارستان بوکان انجام شد. به گزارش صدای بوکان، دکتر محمد صاحبی متخصص جراحی مغز و اعصاب در گفت گو با روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان گفت: بیمار جوان ۳۹ ساله با سقوط از […]

متخصص جراحی مغز و اعصاب بوکانی گفت: برای نخستین بار عمل جراحی شکستگی جمجمه و اصلاح و فیکساسیون درفتگی مهره های گردنی در بیمارستان بوکان انجام شد.

به گزارش صدای بوکان، دکتر محمد صاحبی متخصص جراحی مغز و اعصاب در گفت گو با روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان گفت: بیمار جوان ۳۹ ساله با سقوط از ارتفاع ۱۲ متری و ترومای شدید سر و گردن و در وضعیت کوما به اورژانس بیمارستان منتقل شده و در بررسی های اولیه با تشخیص شکستگی جمجمه، آسیب منتشر مغزی و جابجایی مهره های C6 و  C7 گردن ، بیمار بلافاصله در بخش ویژه تحت تراکشن گردن )کشش مهره های گردن) قرار گرفته و پس از پایدار شدن وضعیت قلبی _ ریوی تحت جراحی سنگین ۵ ساعته لترال مس اسکرو و پدیکولار اسکرو  (جراحی فیکس کردن مهره های) گردن و فاست لاک(اصلاح در رفتگی  مهره ها) با اپروچ خلفی (عمل جراحی از پشت گردن) قرار گرفت.

او افزود: خوشبختانه بیمار در حال حاضر باتوفیقات الهی و با تلاش کلیه پرسنل کادر درمان ، هوشیاری کامل داشته و تحت مراقبت و پرستاری می باشد.

به گفته این متخصص جراحی مغز و اعصاب : از اواخر مهر ماه ۹۸ سرویس جراحی مغز و اعصاب در بوکان راه اندازی گردید، که تا کنون عمل های جراحی پیچیده ای از جمله ، Dislocation و اصلاح جابجایی مهره های c6 و c7 ، اصلاح در رفتگی ادونتویید (مهره ی دوم گردن) و رزکسیون(خارج نمودن) تومور داخل نخاعی، از جراحی های دشوار و پیچیده انجام شده می باشد.

انتهای پیام / م