مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان بوکان گفت: پس از انتشار گزارشی در صدای بوکان، به مراکز پزشکی ضرب الٲجل داده شد که تا پایان ماه جاری برای بی خطرسازی زباله های عفونی خود اقدام کنند. به گزارش خبرنگار صدای بوکان ، به دنبال انتشار گزارشی تحت عنوان “رهاسازی بمب های میکروبی متحرک در […]

مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان بوکان گفت: پس از انتشار گزارشی در صدای بوکان، به مراکز پزشکی ضرب الٲجل داده شد که تا پایان ماه جاری برای بی خطرسازی زباله های عفونی خود اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار صدای بوکان ، به دنبال انتشار گزارشی تحت عنوان “رهاسازی بمب های میکروبی متحرک در بوکان” در این پایگاه خبری، روز شنبه ۱۹ مرداد ماه ، مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان بوکان در گفت وگو با خبرنگار صدای بوکان، ضمن تشکر از پیگیری و مطالبه گری های این پایگاه خبری در زمینه رهاسازی زباله های عفونی ، گفت: پارسال ۷۵ درصد از مراکز پزشکی و درمانی این شهرستان، قرارداد دفع و بی خطر سازی زباله های عفونی را با پیمانکار دارای صلاحیت منعقد کردند.

به گفته بهرامی آذر، پس از انتشار گزارش و تصاویری از رهاسازی زباله های عفونی از سوی پایگاه خبری صدای بوکان، جلسه ای با این موضوع در شبکه بهداشت ودرمان بوکان تشکیل شد و در پایان این جلسه به کلیه ی مطب ها و مراکز درمانی این شهرستان که تاکنون قرارداد بی خطرسازی را با پیمانکار منعقد نکرده اند، ضرب الٲجل داده شد که تا پایان ماه جاری ، قرارداد خود را با پیمانکار معرفی شده ،منعقد کنند در غیر این صورت، برخورد های قانونی لازم با آن ها صورت می گیرد.

ﺑﻪ اﺳﺘﻨﺎد ﻣﺎده ۱۱ ﻗﺎﻧﻮن ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﭘﺴﻤﺎﻧﺪ، ﺗﻤﺎم ﻣﺮاﮐﺰ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﮐﻨﻨﺪه ﭘﺴﻤﺎﻧﺪ های وﯾﮋه و زﺑﺎﻟﻪ های ﻋﻔﻮﻧﯽ ﭘﺰﺷﮑﯽ ﺑﺎﯾﺪ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺟﺪاﺳﺎزی ﭘﺴﻤﺎﻧﺪ های ﻋﻔﻮﻧﯽ پرخطر از زباله های عادی اقدام کنند. 

انتهای پیام/ا