سرویس یادداشت و مقاله – حمزه مرادی مشاور حقوقی و کارشناس ارشد حقوق جزا و جرم شناسی یادداشت زیر را نوشته و در اختیار پایگاه خبری صدای بوکان قرار داده است.

امروزه به جهت تخصصی بودن امور و همچنین تلاش همگان جهت اخذ منفعت و جلوگیری از ضررهای احتمالی لازم است قبل از انجام امور حقوقی که ممکن است مشکلات مالی به بار آورد با متخصص اهل فن از جمله وکیل و مشاور حقوقی مشورت کرد تا از ضرر مالی و مشکلات دیگر جلوگیری به عمل آید.

قراردادها، معاملات، داد و ستد یا روابط کاری کوچک یا بزرگ همچنین توافق نامه با شهرداری یا ادارات دیگر یا خرید ملک و خودرو و….ما را ناگزیر از یک سری تعهدات خواهد کرد تعهداتی که در صورت عدم اطلاع آن ممکن است موجب ضرر مالی فراوانی گردد که لازم است برای فهم بیشتر آن و همچنین برای تنظیم بهتر این قراردادها با اهل فن مشورت شود. معانی حقوقی واژه ها که گاها به زبان های چون عربی یا انگلیسی نیز می باشد بسیاری از افراد را دچار مشکلات می نماید لذا آنچه مسلم است نباید اقدام به خود درمانی حقوقی کرد و از ابتدا تا انتهای اموری که منجر به ایجاد تعهد برای ما میگردد لازم است با وکیل یا مشاور حقوقی مشورت کرد.

گاها معاملاتی که بین طرفین منعقد شده ممکن است فسخ گردد اما سخنی از چگونگی فسخ یا نحوه جبران تعهدات به عمل نیامده است یا در خصوص چگونگی و روش انجام تعهدات چیزی قید نشده است در نهایت باد به این توجه کرد که قرار نیست مشورت با وکیل یا مشاور حقوقی و تنظیم قرارداد توسط آنان به کلی مانع از بروز مشکلات حقوقی شود اما حداقل باعث کاهش بار این دست مشکلات خواهد شد و گاها هم ممکن است به کلی باعث رفع خطر مشکلات برای افراد بشود.

انتهای پیام/م

  • نویسنده : حمزه مرادی