رئیس اداره انتقال خون مهاباد گفت: مرکز دائمی خونگیری برای نخستین بار در بیمارستان شهید قلی‌پور بوکان راه‌اندازی شد.

به گزارش صدای بوکان, داود نصرارکن افزود: این مرکز به ۹ تخت تجهیز شده و هم اکنون دو پرستار و یک پزشک در آن مستقر هستند که به داوطلبان اهدای خون خدمات ارائه می‌دهند.

نصرارکن اظهارکرد: در این مرکز امکان ارائه خدمات روزانه به بیش از ۵۰ نفر وجود دارد و خونهای اهدا شده برای فرآوری به پایگاه انتقال خون مهاباد انتقال داده می شود.

او بیان داشت: قبل از راه اندازی این مرکز، در طول سال و به مناسبتهای مختلف گروههایی از پایگاه انتقال خون مهاباد برای خونگیری به بوکان اعزام می‌ شدند و یا شهروندان برای اهدای خون به پایگاه اهدای خون در مهاباد مراجعه می‌کردند.

نصرارکن اذعان داشت: هم اکنون علاوه بر پایگاه انتقال خون مهاباد، سه مرکز ثابت خونگیری در شهرستانهای میاندوآب، نقده و بوکان راه اندازی شده است که خونهای اهدا شده را برای فرآوری به پایگاه انتقال خون مهاباد انتقال می دهند.

وی، با بیان اینکه نیاز به خون یک امر همیشگی و مستمر است، تصریح کرد: عمر فرآورده های خونی پایین بوده و در صورت تداوم کاهش اهدای خون از سوی شهروندان جان بیماران پیوندی، تالاسمی، سرطانی، آسیب دیدگان تصادفات، بیماران هموفیلی، مادران باردار و نوزادان با زردی و بسیاری دیگر از بیماران که به خون و مشتقات آن نیازمندند، به خطر می‌افتد.

انتهای پیام/م