مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان گفت: چهار واحد درمانی که به صورت غیرمجاز در این شهرستان فعالیت می کردند، با حکم مراجع قضایی پلمب و از فعالیت آنها جلوگیری شدند.

دکتر علی حسین زاده امروز دوشنبه ۱۵ اسفندماه در گفت و گو باخبرنگار صدای بوکان اظهار داشت: طی هفته جاری ۲ واحد دندانپزشکی غیر مجاز به علت دخالت در امور داندانپزشکی ، یک واحد تزریقات و پانسمان فاقد مجوز های قانونی و یک آرایشگاه زنانه به علت انجام لیزر و دخالت در امر درمان با دستور مقامات قضایی و با حضور مسئولان بهداشتی و انتظامی پلمب شد.

حسین زاده افزود: با مراکزی که بدون مجوز قانونی در امر پزشکی و دندانپزشکی فعالیت غیرقانونی انجام می دهند، برخورد انجام میگیرد زیرا این گونه مراکز بدون داشتن تخصص و مهارت لازم و عدم رعایت موازین بهداشتی ضمن دخالت غیر قانونی در امور درمان باعث شیوع بیماری های واگیردار، عفونی و مسری در سطح جامعه می شوند.

دکتر حسین زاده از شهروندان خواست تا از حضور در این گونه مراکز جهت دریافت خدمات خودداری کرده و جهت دریافت خدمات درمانی مورد نیاز به مراکز درمانی مجاز و دارای مجوز قانونی مراجعه کنند.

او ادامه داد: در راستای تضمین ارائه خدمات درمانی ایمن به شهروندان نظارت بر واحد‌های دندانسازی و دندانپزشکی به صورت جدی انجام می شود.

لازم به ذکر است در ۶ ماه نخست امسال تاکنون ۱۱ مرکز غیرمجاز بهداشتی و درمانی در این شهرستان پلمب و از فعالیت آنها جلوگیری شده است.

انتهای پیام/م