وزیر آموزش و پرورش گفت: رتبه بندی معلمان الان تصویب شده و قطعا در آینده ای بسیار نزدیک شاهد اجرای آن خواهیم بود و از اول شهریورماه نیز در فیش حقوقی فرهنگیان اعمال خواهد شد.

به گزارش خبرنگار صدای بوکان، وزیر آموزش و پرورش بوکان در جمع معتمدین، مدیران و رسانه های شهرستان بوکان به عنوان نماینده ریاست جمهور در جلسه شورای اداری شهرستان با اشاره به راهبرد دولت سیزدهم گفت: اولین اقدام دولت مبارزه جدی با ویروس کرونا بود که البته این مهم را از دو جهت کاهش مرگ و میر و ساخت واکسن پیگیری کردیم و این مهم برگه زرین تاریخ انقلاب بود.

یوسف نوری افزود: عدالت محوری یکی دیگر از اقدامات دولت بود دولت سیزدهم بود که برجسته ترین این عدالت حضور در میان مردم و سخن با توده های مختلف مردم در نقاط مختلف کشور بود

وی تصریح کرد: شفافیت یکی دیگر از کارهای مهم دولت بود که اکنون به راحتی برای هر مجوزی بدون کوچکترین مشکلی می توان اقدام کرد

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: رتبه بندی معلمان دیگر کار مهم دولت بود که ۱۰ سال در بروکراسی اداری معتل مانده بود که این مهم الان تصویب شده و قطعا در آینده ای بسیار نزدیک شاهد اجرای فن خواهیم بود از ۱ شهریور ۱۴۰۰ نیز در فیس حقوقی فرهنگیان اعمال خواهد شد.

وی تصریح کرد: رسانه های ضد انقلاب طی ماه های گذشته بیشترین حجم خبری خود را به مسئله رتبه بندی معلمان آن هم به دروغ اختصاص دادند که خوشبختانه جامعه فرهنگیان کشور پاسخی به این دروغ پراکنی ها نشان ندادند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: اعمال رتبه بندی معلمان شروع شده و انشالله در ماه های آینده نیز فرهنگیان کشور خبرهای بسیار خوبی در حوزه بیمه و … خواهند شنید

نوری عنوان کرد: ۲۱۰۰ اماکن ورزشی درون مدرسه ای در این دولت به کلیه مدارس کشور اختصاص داده شده که به نوبه خود یک انقلاب مهم در این حوزه است که بودجه احداث آنها نیز اختصاص پیدا کرده است.

بوکان قربانی توسعه نامتوازن آذربایجان غربی

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به وضعیت موجود شهرستان گفت: توسعه نامتوازن آذربایجان غربی عامل پس رفت بوکان طی چند دهه گذشته بوده و متاسفانه این مهم در تفکر مدیران استانی نهادینه شده و با عوض شدن دولت ها نیز این رفتارهای دوگانه همچنان پابرجا است‌.

انور حبیب زاده تصریح کرد: متاسفانه نگاه متناسبی به این شهرستان شهید پرور در میان مدیران گذشته استان وجود نداشته که امیدواریم این مهم در دولت سیزدهم پایان یابد

وی تصریح کرد: بوکان بر اساس داده ها هم اکنون سومین شهر پرجمعیت استان است ولی با نگاهی به وضعیت موجود امکانات این شهرستان نیست که واقعا نیاز است دولت مردان در این مورد نگاه ویژه ای به این شهرستان داشته باشند.

حاج انور حبیب زاده در ادامه تبدیل جاده های بوکان به قتلگاه را ناعادلانه خواند و افزود: برای احداث بیمارستان جدید بوکان و بیمارستان تامین اجتماعی باید هر هفته جلو اتاق این وزیر و آن وزیر باشم.

نماینده بوکان با اشاره به انتظار شش ساله شهرستان برای الحاق چهار سکونتگاه به محدوده تصریح کرد: زیرساختهای توسعه ای بوکان مناسب شهری ۱۵۰ هزار نفری است نه این شهرستان که جمعیتی ۳۰۰ هزاری دارد.

 

بیشترین فشار اقتصادی و بیکاری روی دوش مردم بوکان

امام جمعه بوکان در جلسه شورای اداری شهرستان که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد با انتقاد از وضعیت معیشت و اقتصادی مردم در سطح این شهرستان گفت: بر اساس شواهد موجود بیشترین فشار اقتصادی و بیکاری را مردم بوکان بر دوش می کشند.

ماموستا ملا عباس احمدی افزود: بوکان به واسطه وجود نیروهای جوان و نخبه بیکارترین شهر استان و حتی منطقه است که همین مهم در شرایط فعلی وضعیت معیشت مردم را بسیار سخت کرده است

وی تصریح کرد: مردم بوکان جز شهید پرورترین شهرهای کشور است ولی اکنون ما شاهد آنیم که وضعیت معیشت مردم در این شهرستان اصلا خوب نیست و حتی اکنون پیدا کردن نان خشک نیز برای بعضی از خانواده ها مشکل شده است.

به گزارش صدای بوکان، وزیر آموزش و پرورش صبح امروز در راستای سفر ریاست جمهوری به آذربایجان غربی به عنوان نماینده دولت در بدو ورود به بوکان در گلزار شهدای این شهرستان حضور یافت و ضمن قرائت فاتحه ، به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد و در ادامه از پروژه‌های کنارگذر بوکان و بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی بازدید به عمل آورد.