مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی با بیان اینکه بوکان محروم ترین شهر استان از نظر کتابخانه ای است، گفت:در این شهر به ازای هر ۸۰ هزار نفر یک کتابخانه وجود دارد. به گزارش صدای بوکان؛ خدیجه معصومی به ایلنا گفت:در کشور به ازای هر ۲۵ هزار نفر یک کتابخانه وجود دارد، ولی متاسفانه در […]

مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی با بیان اینکه بوکان محروم ترین شهر استان از نظر کتابخانه ای است، گفت:در این شهر به ازای هر ۸۰ هزار نفر یک کتابخانه وجود دارد.

به گزارش صدای بوکان؛ خدیجه معصومی به ایلنا گفت:در کشور به ازای هر ۲۵ هزار نفر یک کتابخانه وجود دارد، ولی متاسفانه در استان به ازای هر ۴۵ هزار نفر یک کتابخانه موجود بوده و متاسفانه سرانه مطالعه در استان ۱۴ دقیقه است.

او افزود: بوکان به عنوان محروم ترین شهر استان از نظر کتابخانه‌ای بوده و در این شهرستان به ازای هر ۸۰ هزار نفر یک کتابخانه وجود دارد.

معصومی با اشاره به اینکه در سطح استان ۷۱ باب کتابخانه عمومی زیرنظر نهاد کتابخانه های عمومی و ۲۴ باب کتابخانه از نوع مشارکتی و مستقل فعال است، افزود: در این کتابخانه ها بیش از یک میلیون و ۵۱۳ هزار نسخه کتاب وجود دارد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی اظهارداشت: همزمان با دهه فجر امسال یک کتابخانه در شهرستان بوکان و یک کتابخانه در حاجیلار چایپاره که فاقد کتابخانه است، افتتاح خواهد شد.

پایگاه خبری صدای بوکان تیر ماه امسال با انتقاد از عدم وجود کتابخانه های مشارکتی در روستاهای بوکان بر اثر سوء مدیریت متولیان فرهنگی این شهرستان نوشت: انتقاد مسئولان سقز از کمبود فضای مطالعه در روستاها با وجود فعالیت ۱۰ کتابخانه مشارکتی روستایی در این شهرستان در حالی رخ می دهد که تعداد کتابخانه مشارکتی روستایی در بوکان «صفر» است و تا اکنون از سوی مسئولان انتقادی به این موضوع نشده است.

در چند سال اخیر، در حالی عدم توجه مسئولان به حوزه فرهنگ و هنر و بی برنامگی نهادها و کمیسیون های متولی این حوزه در بوکان، رکود فعالیت های فرهنگی و تنزل جایگاه این شهرستان در این حوزه را به دنبال داشته است که بوکان عنوان” شهر فرهنگ و ادب” با خود به یدک می کشد.

انتهای پیام/ا