رکود فعالیت های فرهنگی صدای فرماندار جدید بوکان را هم درآورد و گفت: انتظار اقدامات بسیار بیشتری در این حوزه وجود دارد. به گزارش خبرنگار صدای بوکان ؛ «محمد امین‌زاده» فرماندار بوکان در نشست با رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان به اهمیت و نقش فرهنگ در جامعه اشاره کرد و گفت: انتظار […]

رکود فعالیت های فرهنگی صدای فرماندار جدید بوکان را هم درآورد و گفت: انتظار اقدامات بسیار بیشتری در این حوزه وجود دارد.

به گزارش خبرنگار صدای بوکان ؛ «محمد امین‌زاده» فرماندار بوکان در نشست با رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان به اهمیت و نقش فرهنگ در جامعه اشاره کرد و گفت: انتظار اقدامات بسیار بیشتری در این حوزه وجود دارد و بایستی با پیگیری و جدیت لازم، زمینه برگزاری برنامه‌های شاخص فرهنگی هنری را فراهم آوریم.

رکورد فعالیت های فرهنگی، سال گذشته برای اولین بار توسط صدای بوکان رسانه ای شد و واکنش های متفاوتی به دنبال داشت. رئیس اداره ارشاد در اولین واکنش ضمن آنکه برگزاری کنسرت خوانندگان پاپ و مقام آوری هنرمندان مستقل بوکانی را جزو عملکرد این اداره برشمرد، نبود اعتبار را دلیل عدم برگزاری رویدادهای شاخص فرهنگی در این شهرستان اعلام کرد.

اما لقمان خسروپور، سرپرست وقت فرمانداری بوکان ضمن آنکه از کم کاری و نبود برنامه در حوزه فرهنگ انتقاد کرد، دو تن از معاونان اداره کل ارشاد استان را به بوکان فراخواند و جلسه ای با حضور اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه برای برسی مشکلات این حوزه برگزار کرد که این نشست به دنبال اظهارات رئیس ارشاد بوکان که حاضران در جلسه آن را “عملکردسازی” نامیدند به حاشیه کشیده شد و مسئولان ارشاد نیز از ضعف های این حوزه دفاع کردند.

در نهایت به دنبال تداوم مطالبه گری های صدای بوکان و پیگیری های سرپرست سابق فرمانداری، شورای فرهنگ عمومی این شهرستان در مردادماه سالجاری ارشاد را ملزم به تدوین طرح بزرگداشت مفاخر کرد که تا به امروز اقدامی عملی در راستای اجرای این مصوبه انجام نشده است.

کمیسیون فرهنگی شورای شهر بوکان نیز عملکرد شاخصی در این حوزه نداشته است که این موضوع حاکی از عدم توانایی یا عدم علاقه اعضای شورای شهر به انجام فعالیت های شاخص فرهنگی و هنری است.

انتهای پیام/ا