فرمانداری بوکان با صدور اطلاعیه ای نسبت به افزایش روند شیوع کرونا در این شهرستان هشدار داد و بر لزوم رعایت موارد بهداشتی تاکید کرد. به گزارش صدای بوکان؛ اطلاعیه فرمانداری بوکان به شرح زیر است: همشهریان عزیز، در چند روز اخیر شاهد افزایش مجدد ابتلا به ویروس کرونا در شهرستان بوکان بوده‌ایم و این […]

فرمانداری بوکان با صدور اطلاعیه ای نسبت به افزایش روند شیوع کرونا در این شهرستان هشدار داد و بر لزوم رعایت موارد بهداشتی تاکید کرد.

به گزارش صدای بوکان؛ اطلاعیه فرمانداری بوکان به شرح زیر است:

همشهریان عزیز، در چند روز اخیر شاهد افزایش مجدد ابتلا به ویروس کرونا در شهرستان بوکان بوده‌ایم و این مساله ناشی از تصور مردم مبنی بر عادی شدن شرایط و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی است. در واقع عادی تلقی کردن اوضاع توسط مردم می‌تواند شرایط بدتری را در شهرستان ایجاد نماید، فلذا مواردی به شرح ذیل جهت رعایت ابلاغ می‌گردد:

۱. کلیه اصناف ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی بوده و در صورت عدم رعایت برخورد قانونی خواهد شد.

۲. مردم از مراجعات غیرضروری به ادارات دولتی و بانک‌ها خوداری کنند.

۳. همشهریان از ترددهای غیرضروری در سطح شهر خوداری کنند و در صورت تردد فاصله اجتماعی را رعایت نمایند.

۴. استفاده از ماسک در مکان‌های پرتردد ضروری است.

۵. ساکنان عزیز روستاها از مراجعات غیرضروری به داخل شهر پرهیز نمایند، چرا که با این کار بیماری را به روستاها منتقل می‌کنند.

۶. حفظ رعایت فاصله اجتماعی در هر شرایطی لازم است و باید تا پایان بیماری کرونا این موضوع در جامعه نهادینه شود.

۷. همشهریان عزیز آگاه باشند که باز کردن بازار، دلیل بر عادی شدن شرایط نیست بلکه پیش فرض این است که مردم به اندازه کافی از نحوه سرایت این بیماری آگاهی یافته و بنابراین پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌نمایند.

۸. گرما هیچ تاثیری بر توقف یا کاهش این بیماری ندارد و اگر تاثیر داشت هم‌اکنون شهرهای جنوب کشور در وضعیت فعلی نبودند.

۹. مراکز تخصصی و مرتبط جهانی بهداشت، ضعیف شدن این ویروس را تایید نکرده‌اند و هیچ آمار علمی در این خصوص ارائه نشده است، پس اطلاعات غلط را در جامعه ترویج نکنیم.

۱۰. شرط پیروزی بر بیماری کرونا همکاری همه جانبه اقشار مختلف مردم است، بنابراین استدعا دارد تک تک همشهریان به عنوان سفیران سلامت در جامعه نقش ایفا کنند.

۱۱. از دید و بازدید، رفت و آمدهای خانوادگی، مسافرت و غیره بصورت جدی پرهیز کنید و در شرایط ضروری مسائل بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت نمایید.

۱۲. از حضور در مراسم‌ها و تجمعات بصورت جدی خوداری کنید چرا که با این کار سلامت خود، خانواده و جامعه را به خطر می‌اندازید‌.

۱۳. اگر حس می کنید بیمار هستید حتی با داشتن علایم خفیفی چون سردرد و آبریزش بینی، تا زمان بهبود در خانه بمانید.

۱۴. در مراودات و ارتباطات کاری و شغلی و اجتماعی حتما فاصله حداقل یک متری از طرف مقابل رعایت گردد. به ویژه اگر دارای بیماری‌های زمینه‌ای یا سن بالا هستید اصول بهداشتی بیشتر باید رعایت گردد.

در پایان مجددا از تمامی همشهریان عزیز خواهشمندیم با وجود کاهش محدودیت‌ها حتی المقدور در خانه بمانند و نکات بهداشتی، توصیه‌ها و هشدارهای مسئولین امر را جدی بگیرند و با عادی تلقی کردن اوضاع موجبات بیماری و مرگ عزیزانشان را فراهم نکنند.

انتهای پیام/ا