خبرنگار بوکانی گفت: بی توجهی و بی تدبیری دولت نسبت به حوزه فرهنگ، پیامد های منفی بسیاری را به جامعه تحمیل می کند. به گزارش خبرنگار صدای بوکان، فاتح استادعبداله پور سردبیر پایگاه خبری صدای بوکان و خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ، در نشست هم اندیشی معاونان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی […]

خبرنگار بوکانی گفت: بی توجهی و بی تدبیری دولت نسبت به حوزه فرهنگ، پیامد های منفی بسیاری را به جامعه تحمیل می کند.

به گزارش خبرنگار صدای بوکان، فاتح استادعبداله پور سردبیر پایگاه خبری صدای بوکان و خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ، در نشست هم اندیشی معاونان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اصحاب قلم ، هنر و رسانه ی شهرستان بوکان، گفت: کم توجهی و بی تدبیری دولت تدبیر و امید در حوزه فرهنگ ، پیامد های منفی بسیاری را بر جامعه تحمیل می کند.

او افزود: اینکه امروزه نسبت عدم همخوانی برخی از فرهنگ های جامعه با فرهنگ ناب ایرانی – اسلامی و یا مناطق کُردنشین گله مند هستیم، مقصر اصلی دولت است که با کم توجهی و عدم تخصیص اعتبارات کافی به حوزه فرهنگ و هنر، نقش بسزایی در به وجود آمدن این وضعیت داشته است.

استاد عبداله پور خطاب به معاونان اداره کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان غربی با بیان اینکه دولتی که ۸۵ درصد مردم بوکان در انتخابات گذشته به آن رای دادند، از ابتدای سال جاری تنها ۲ میلیون تومان اعتبار به اداره ارشاد بوکان اختصاص داده است، تصریح کرد: آیا دولت می خواهد با ۲ میلیون تومان اعتبار ، با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم مقابله کند؟

این خبرنگار همچنین عدم توانایی مسئولان حوزه فرهنگ آذربایجان غربی در جذب اعتبارات کشوری به نسبت استان هایی همچون کردستان را ، نشان از ناتوانی مدیران این حوزه عنوان کرد.

او ارائه گزارش عملکرد از سوی رئیس اداره ارشاد بوکان در این نشست را عذر بدتر از گناه خواند و تاکید کرد: جشنواره کاریکاتور و دیگر رویداد هایی که در بوکان برگزار شده، از سوی دیگر نهادها تامین اعتبار شده و اداره فرهنگ و ارشاد نقش مهمی در برگزاری آن ها نداشته است.

سردبیر صدای بوکان، عدم نظارت بر فعالیت آموزشگاه های هنری ، ناتوانی در جذب اعتبارات و بی توجهی به مناسبت های ملی و مذهبی را از جمله ضعف های مدیریتی در ارشاد بوکان عنوان کرد و اظهار داشت: شایسته است که مسئولان این حوزه به جای عملکرد سازی، به بیان مشکلات بپردازند.

فاتح استاد عبداله پور در پایان اذعان داشت : ریاست ارشاد بوکان نباید با طرح ادعای هزینه کردن از جیب خود، مشکلات و ضعف های این حوزه را کم رنگ نشان دهد، چون این سیاست به جز رکود و افول ، پیامد دیگری در پی نخواهد داشت.

نشست هم اندیشی معاونان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی ، بعد ازظهر امروز چهارشنبه در غیاب مدیرکل ، با حضور بابایی معاون هنری و بابازاده معاون فرهنگی این اداره کل و همچنین سرپرست فرمانداری بوکان ، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بوکان و جمعی از اصحاب قلم ، هنر و رسانه این شهرستان در فرمانداری بوکان برگزار شد که گزارش این نشست به زودی در صدای بوکان منتشر می شود.

انتهای پیام/ا